Nekromanti [Rotsystem] – Uploading; söker läsare (korr+åsikter)

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Jag har sedan hösten 2016 skrivit på en kampanjbok till mitt retrocyberpunkspel Rotsystem. Om du vill ha en snabb sammanfattning så finns det en PDF här på två sidor som sammanfattar det viktigaste.

I kampanjen finns det en möjlighet att uploading-teknik sprids i arkologin. Därför skrev jag en liten text om den teknologin. För ett tag sedan bestämde jag mig för att expandera den text jag skrivit, som då bara var på kanske en halv sida, till något mer omfattande.

Resultatet är åtta sidor, eller 3234 ord, om ett av mina favoritämnen. Jag har skrivit om tekniken, hur det går till när den sprids, risker, varför folk vill ha den, och ett gäng äventyrsuppslag. Ni som följt "vad har du skrivit idag"-tråden har redan sett det mesta.

Nu är den… "klar". Eller vad jag brukar kalla "feature-complete". Allt jag tänkt ha med finns med, det finns inga rubriker som saknar text, etc.

Däremot skulle jag behöva lite av era ögon på texten. Dels traditionell korr, men också allmänna kommentarer – vad funkar, vad funkar inte? Vad har jag missat? Vad är onödigt och självklart? Vad visste du inte eller hade inte tänkt på tidigare? Fick du ut något av att läsa texten?

Det är här ni kommer in.

Ni har kommentarsrättigheter i själva dokumentet, så ni kan skriva åsikter direkt däri om ni vill. Alla som kommenterar kommer sedan att stå med i boken; vill ni stå med något annat namn än det era google-konton anger får ni gärna höra av er. Kommenterar ni anonymt så räknar jag med att ni helt enkelt vill fortsätta vara anonyma =)

Nå; without further ado:

LÄNK
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Bah! Jag är en klant! Jag hade glömt att ställa in just det där med att ni ska kunna kommentera och grejer. Nu ska det vara fixat.
 
Top