Mutant Rost och ärg

Redan på 1700-talet byggde man falska ruiner för att det skulle bli mer pittoreskt. Falska dungeons verkar helt naturligt, och så behöver de inte ens vara funktionella utan kan se ut som folk tycker att de borde göra.

Jag trodde som barn att plast var ett evighetsmaterial. I själva verket dunstar mjukgöraren snart ur plasten så den blir spröd, och om den utsätts för solljus blir det snart mikroplast och nanoplast av alltihop. Här om dagen kom jag åt en bastant plastdunk från 90-talet med foten och knackade till min häpnad hål på den.
Plastics är inte plast. Jag tänker att Mutant utspelar sig i en slags parallell verklighet (inte helt olikt Fallout) där endast estetik emuleras.

Det sagt är det rätt stor skillnad på hur välbevarade olika prylar är utifrån var/hur de har förvarats.

Jag pluggade in en gammal förstärkare från 60-talet häromdagen som inte använts på 40 år. Den funkade klockrent.

Plastics är inte plast. Jag tänker att Mutant utspelar sig i en slags parallell verklighet (inte helt olikt Fallout) där endast estetik emuleras.

Det sagt är det rätt stor skillnad på hur välbevarade olika prylar är utifrån var/hur de har förvarats.

Jag pluggade in en gammal förstärkare från 60-talet häromdagen som inte använts på 40 år. Den funkade klockrent.

Hmmm jag har ett gäng västtyska högtalare i huset. Kanske skall koppla in dem och se om det går att få ljud i dem....

Back