Nekromanti Rosor och Gnäll

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Hej allihopa!!! Först vill jag ge lite rosor!
Det här DoD-forumet ligger på en förvånansvärt bra nivå när det gäller kvalitativa poster etc.
Det dåliga är att jag helt enkelt inte klarar av användargränssnittet. Varför kan ni (rollspel.nu) byta till det överlägset mycket bättre UBB istället?
Kolla bara på Traditions klotterplank:
http://212.91.134.33/cgi-bin/ubb/Ultimate.cgi?action=intro&BypassCookie=true Bra mycket snabbare, skönare interface etc.
En annan anledning att posta där är att undertecknad har moderator-status där =)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Coooooooooooooooooooooooolt(?).

Vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj?
--
Yassilus
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
disagree

Personligen tycker jag att wwwThreads ligger ljusår före UBB... att man slipper rulla förbi de svar man redan läst för att komma till de senaste, att det finns vettig trädstruktur (man ser vad som är svar på vad) och att saker inte hoppar omkring slumpmässigt på sidan (som UBB där trådar sorteras efter senaste svar) är några av de många fördelarna /images/icons/smile.gif
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: disagree

Jag vet inte vad UBB är för något men om det funkar så som du beskriver så gillar jag nog wwwThreads mycket bättre.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 
G

Guest

Guest
Njaeh... *skrattar*

Jag håller också till på Trads "forumssystem". Tyvärr är det inte lika utvecklat som WWWThreads är och det finns inte samma möjligheter att bygga ut och göra förändringar.

Så, enligt min mening så är det ju Trad som borde byta till WWWThreads istället så kanske man för en gångs skull fick lite ordning på inläggen där i... *skrattar*

Förresten flyttas detta inlägg till www.rollspel.nu forumet då det handlar om saker som berör samtliga forum.


//Johnny

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag är medveten om att det finns en uppsjö forumssystem därute, jag anser dock personligen att detta är överlägset allt annat jag har sett. Det är också en rasande utvecklingstakt i det och det finns ett brett stöd bland andra användare att hjälpa till med nya funktioner. Systemet är också optimerat väldigt mycket så jag tror att om vi skulle köra UBB skulle det sänka servern helt och hållet. Jag har dock beställt mer minne till servern så inom nån vecka (lagom till 2-årsjubileet) så bör prestanda förbättras en hel del. Med runt 30 samtidiga användare på forumet konstant och en hel del besökare på övriga sidor på servern så är den ganska överbelastad.

Vad gäller funktionen att trådarna sorteras efter senaste inlägg i tråden så har även detta system den funktionen. I denna version är det dock något som måste ställas in för hela systemet och kan inte anpassas per användare. Jag tycker att det är förvirrande när trådar hoppar omkring, men jag förstår att det kan anses vara en viktig funktion av vissa. Det går dock inte att göra alla glada och skulle vi byta nu så skulle många bli förvirrade och de som inte gillar det skulle nog klaga rätt häftigt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Apropå trådsortering... finns det möjlighet att undertrådar sorteras i motsatt ordning, så att nyare poster ligger längre ner? Det känns på något sätt mer naturligt att läsa uppifrån och ner.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Bara att klicka på rubriken för datum på en sida så sorteras dem i omvänd ordning. Man kan även ändra i sin profil och ställa in "Stigande datum" som Ordna efter standard. Vilket helt uppenbart är en väldigt dålig översättning ser jag nu, men tills någon orkar tänka ut något bättre får det stå kvar.

Som svar på den oundvikliga följdfrågan:
Profilen kommer man åt genom att klicka på "Redigera profil" i menyn längst upp under loggan. Klicka sedan på "Visningsinställningar" för att ändra hur utseendet på forumet ska vara, där kan man ställa in allt möjligt kul. Som tredje val finns "Ordna efter standard" och i den droplistan ska man välja "Stigande datum".

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Naj serru, det blir inte riktigt rätt det heller, för då får jag de äldsta trådarna först. För att illustrera saken, så ser det ut så här nu:
<UL>
<LI> kl 7
<UL><LI>kl 9
<LI>kl 8</UL>
<LI>kl 2
<UL><LI>kl 4
<LI>kl 3</UL>
</UL>

Jag vill i stället ha:
<UL>
<LI> kl 7
<UL><LI>kl 8
<LI>kl 9</UL>
<LI>kl 2
<UL><LI>kl 3
<LI>kl 4</UL>
</UL>

Det vill säga, "huvudtrådarna" sorterade så att de nyaste är först, men inuti dessa ska de vara sorterade med nyaste sist.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Tack!

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top