Nekromanti Romanen Svavelvinter - vad är den värd?

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Hoppas att ni inte halshugger mig för att posta ett inlägg som inte är en annons i detta forum, men det känns som det mest relevanta.

I vilket fall, vad tycker ni man ska vara villig att ge för en inbunden upplaga av romanen Svavelvinter, vad är rimligt? Jag vill hemskt gärna ha en, men jag vet inte hur mycket jag är villig att betala. Det finns en kille på blocket som säljer sitt exemplar för 150 kr (tips till alla), men eftersom det är mer än nypriset på adlibris känns det inte alls värt. Eller är jag dum som inte köpt den utan avslöjar för er att den finns?

Kort sagt: Vad skulle ni vara villiga att ge för ett fint exemplar av den inbundna romanen Svavelvinter?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Själv så blev jag aldrig riktigt fast i svavelvinter. Jag läste romanen och när jag läst klart den så gav jag bort den till en vän. Den fångade aldrig riktigt mitt intresse och jag kan faktiskt inte ens komma ihåg vad den handlade om (förutom i stora drag).

Enligt mig är 150 kr rätt så blodigt. Du kan ju låna den på ett bibliotek måhända, läsa den och efter det börja jaga den på Blocket.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,908
Rehn said:
Hoppas att ni inte halshugger mig för att posta ett inlägg som inte är en annons i detta forum, men det känns som det mest relevanta.

I vilket fall, vad tycker ni man ska vara villig att ge för en inbunden upplaga av romanen Svavelvinter, vad är rimligt? Jag vill hemskt gärna ha en, men jag vet inte hur mycket jag är villig att betala. Det finns en kille på blocket som säljer sitt exemplar för 150 kr (tips till alla), men eftersom det är mer än nypriset på adlibris känns det inte alls värt. Eller är jag dum som inte köpt den utan avslöjar för er att den finns?

Kort sagt: Vad skulle ni vara villiga att ge för ett fint exemplar av den inbundna romanen Svavelvinter?
150 spänn för en inbunden roman som man väldigt gärna vill ha låter inte som mycket att bråka om.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Rehn said:
Det finns en kille på blocket som säljer sitt exemplar för 150 kr, men eftersom det är mer än nypriset på adlibris känns det inte alls värt.
Varför köper du den inte på adlibris om den nu är billigare där?

/Anders
 

roboman

Veteran
Joined
18 Nov 2006
Messages
159
Location
Motala, bor i Stockholm
Blasphemy said:
Enligt mig är 150 kr rätt så blodigt. Du kan ju låna den på ett bibliotek måhända, läsa den och efter det börja jaga den på Blocket.
Jag kan ju köpa den i pocket också, dryga 40 kr. Mest att jag vill ha en inbunden.

Vitulv said:
150 spänn för en inbunden roman som man väldigt gärna vill ha låter inte som mycket att bråka om.
Kanske inte. Jag vill mest bara inte bli skinnad. Jag har köpt saker där förr utan att ha någon riktig koll på om det är värt eller inte. Därför hörde jag efter vad folk här tycker.

Organ said:
Varför köper du den inte på adlibris om den nu är billigare där?
Den är slutsåld sedan ett par år tillbaka. :gremsmile:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Rehn said:
Organ said:
Varför köper du den inte på adlibris om den nu är billigare där?
Den är slutsåld sedan ett par år tillbaka. :gremsmile:
Jaha. Då tycker jag inte att 150 spänn är så jäklarns blodigt. Såtillvida den är i ok skick dock.

/Anders
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Organ said:
Rehn said:
Organ said:
Varför köper du den inte på adlibris om den nu är billigare där?
Den är slutsåld sedan ett par år tillbaka. :gremsmile:
Jaha. Då tycker jag inte att 150 spänn är så jäklarns blodigt. Såtillvida den är i ok skick dock.

/Anders
Word.
Inbunden roman + slutsåld överallt annars + bra skick = inget att gråta över. Ca 150:- var vad den tycks ha sålts för och om den nu är slutsåld i butik så är det fair price.

Visst vill man alltid komma över begagnade prylar till minsta möjliga pris, men slutsålt är alltid slutsålt. Det höjer alltid andrahandsvärdet (eller vad man nu kallar begagnat försäljningsvärde?). Är skicket dessutom gott så är det bara att acceptera det är jag rädd.
 
Top