Forumträff Rollspelsträff i Stockholm, fredag 21 november

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
rollspelsträff 251121.jpg

Det är inte bara MunkCon 5 nästa helg – redan fredag 21 november, från kl. 16, är det dags för månadens rollspelsträff på Munkbron bryggeri & ölhall i Gamla stan.

Vi brukar inte spela rollspel på dessa träffar, utan bara snacka lite med likasinnade under avslappnade former. Kanske ta en öl.

Vi börjar uppe i baren för att sedan flytta ner i de stämningsfulla källarvalven när vi blivit tillräckligt många.

Diskussionstema: bästa och värsta konventsäventyr.

Varmt välkommen!

Kul iniativ! Ska försöka få med mig några från min grupp, dom brukar gå att övertala med öl ^^

Jag är på plats livs levande om cirkus timman, om allt vill sig väl. Gissar att det kommer gå som på räls.

Jag har precis avslutat typografering av det sista kapitlet i Arkand* och ska bara ta på mig brallor för att sen röra mig inåt människobyn.

* Nej, ni får inga spoilers, hur många öl ni än bjuder mig på. Jag kan möjligen berätta hur ball, cool och bra Arkand är, i svävande och generella ordalag.

Jag tar en aw med kollegorna men överger dem snart för att ansluta mig till er 🙂

Jag dyker upp någonstans lite efter 18. Jag tror på värdet i att bära byxor, så jag kör på det.

För eventuella eftersläntrare: vi har flyttat ner i källaren. Till vänster nedanför trappan.

Bah! Jag skulle ju ta uppgifter till en lirare innan jag gick, men det glömde jag. Det är jag som är DG-liraren; skicka din epost i ett meddelande så hör jag av mig om det blir tillfälle till spel.

Back