Forumträff Rollspelsträff i Stockholm, fredag 16 maj

Jajjemen!

Från kl. 16, fredag 16 maj hänger vi på Munkbron i Gamla stan (i Stockholm) och gaggar om rollspel, dricker öl (valfritt) och äter korv (obligatoriskt).

Ordningen återställs efter förra månadens förvirring när träffen inföll på långfredagen (då mängder av Sveriges rollspelare graviterade till Göteborg) och därför ställdes in. Typ – det ordnades inte mindre än två inofficiella träffar på andra datum. Vilket glädjer mig.

Snor text från ett tidigare

Fredag 16 maj är det dags för rollspelsträff på Munkbron bryggeri & ölhall i Gamla stan.

I vanlig ordning brukar det inte spelas rollspel på de här träffarna. Vi nöjer oss med att snacka om rollspel.

Och kanske dricka en öl eller två. Och äta korv.

I alla händelser brukar det vara mycket trevligt.

Det brukar börja när Munkbron slår upp dörrarna vid kl. 16, och fortgå tills den siste gått hem.

Månadens tema är ”?”. (förslag)

Höga halter av ek- och björkpollen för närvarande. Jag kurar med min luftrenare tills luften blir bättre. Tyvärr.

Jag måste tyvärr tacka nej, det blir umgänge med familjen hela denna helg.

Använder färdigheten "matlagning" för att utfodra goblinen nu...... efter att han käkat kan jag börja röra mig

Kommer tyvärr inte, blev lite för mycket idag - både gällande intryck och utgifter.

Men jag kan säga att Prince Eugens har just nu en utställning rörande flera barnboksillustratörer d.i.b. Tove Jansson och Ilon Wikland är väll värt ett besök.

Back