Forumträff Rollspelsträff i Stockholm, fredag 15 mars

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Bara för att vi ordnar MunkCon II ska vi inte hoppa över mars månads rollspelsträff på Munkbron.

Vi brukar inte spela nånting, utan mest umgås och snacka om spel och annat. Ibland tar någon med sig ett spel de gillar för att visa och berätta om.

Tema för mars: Banbrytande regelsystem. Ta med dig ett rollspel du tycker har revolutionerande regelmekanik, berätta varför, och låt andra kika på det.

Fredag 15 mars, från kl. 17 på Munkbron, Lilla nygatan 2 i Gamla stan.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Kul!!! Samma kväll ska jag vara med på ett sånt där mordmysterium-spel där man klär ut sig till någon av de misstänkta (räknas det som rollspel? Tror det?). Jag vet inte hur länge det kommer hålla på med slutar det tidigt så kommer jag gärna förbi! Kommer dock eventuellt vara utklädd till städaren Oskar Mopp om jag inte hinner byta om 😄
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Det vore kul med ett mordmysterium på en forumöl! (Tänkte först dra något skämt om att diskussionerna på forumet spårat ur och ngn har mördats, nu är alla misstänkta, Linköpingsmaffia, moderatorer, fan boys/girl friformare /D&D vs DoD etc men det vore opassande)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
Jag hatar drama och senaste dagarna har gjort mig illamående.

Kanske ska försöka dyka upp och se om det inte kan förbättra mitt humör lite.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Kommer dock eventuellt vara utklädd till städaren Oskar Mopp om jag inte hinner byta om 😄
Det går bra, plocka bara bort våra urdruckna glas och spilld öl tack, så ger vi dig alibi också.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
Jag hatar drama och senaste dagarna har gjort mig illamående.

Kanske ska försöka dyka upp och se om det inte kan förbättra mitt humör lite.
Insåg nu att forumträffen är nästa vecka och då kan jag inte
Så jag får hitta andra sätt att muntra upp mig själv
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Visst är det forumträff nu på fredag? Retorisk fråga… ses där en snabb sväng!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag kommer titta förbi en snabbis. Kommer inte kunna stanna länge då jag ska träffa släkten rätt tidigt dagen därpå, men kommer förbi en stund 🙂

EDIT: Har förresten fått en ny roll i mordmysteriet så kommer möjligtvis klädd som en rik dandy istället 😄
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Vi kommer inte att känna igen dig!
Skulle ju vara fantastiskt kul om jag fick något slags förhinder och inte meddelade er, så ni börjar trakassera en helt random gäst. ”Vilken fin förklädnad, Franz! Vi kände knappt igen dig!” Gästen bönar och ber ”Snälla låt mig vara ifred! Jag vet inte vem den här Franz är!” och ni bara ”Jäklar vilken passionerad rollspelare Franz är, han bryter verkligen aldrig karaktär!” 🤣
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Jag tänkte närvara. För er som inte träffat mig innan ser jag ut som en rik dandy.

Edit: fånar mig bara, kan tyvärr inte komma.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Detta var min sluga plan hela tiden! Jag säger att jag ser ut som en rik dandy, får alla att enas om att en rik dandy ska ta allas nota, sen klär jag ut mig till något annat och njuter av gratis öl 😁
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Hur ser det ut med uppslutningen idag?

PS Noterar att det kanske är svårt att hitta tråden iom att det "etablerade" Forumträff nu bara är en banner/tag och det istället står Rollspelsträff i rubriken (åtminstone jag hittade inte vid första försöket)?

PPS missade så klart att ta med Barbarians of Lemuria apropå banbrytande system.
 
Top