Forumträff Rollspelsträff i Stockholm, fredag 15 maj

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
rollspelsträff 260515.jpg

Ujujuj! Här höll jag på att missa att det redan på fredag är dags för maj månads rollspelsträff på Munkbron bryggeri och ölhall i Gamla stan.

Dörrarna slås upp kl. 16 och det brukar hålla på tills sent.

För er som inte varit på någon av träffarna tidigare kan jag berätta att det är mycket gemytliga tillställningar med trevliga rollspelare som diskuterar bordsrollspel på längden och tvären, medan de tar en öl och en korvtallrik.

Vi börjar uppe i baren för att sedan flytta ner i de stämningsfulla källarvalven när vi blivit tillräckligt många.

Månadens diskussionstema är: Stormbringer, Elric!, Elric of Melniboné, Mournblade, Black Sword Hack, Crimson Blades, Through Sunken Lands, etc. Dvs. rollspel i Elrics anda.

Varmt välkommen!

En liten önskan: För oss som är långväga så är det bra om de annonseras mer i förväg. Mer planering som ska passa.

Attans, trodde det var nästa helg! Denna helg ska jag på bröllop.

En liten önskan: För oss som är långväga så är det bra om de annonseras mer i förväg. Mer planering som ska passa.
Tredje fredagen VARJE månad, med kanske undantag för semster mitt i sommaren och att den ska matcha med fredagen innan spelkongressen (som hittils varit tredje fredagen i månaden ändå).
Så det är bara att spana i kalendern och planera in besök :)

Och en snabbkoll visar att det är tredje fredagen i månaden som gäller för pujben innan spelkongressen i år också, så schemat ligger

Back