Rollspelssällskapet "Rolls" på Spelens Hus i Malmö

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Grabben fick reda på att en kompis spelar rollspel på Rolls i Malmö då och då, och var sugen på att följa med och testa. Jag har aldrig varit där själv (endast varit på Spelens Hus för X-Wing-tävlingar), men blev nyfiken på om någon härifrån brukar spela där eller är inblandad i föreningen? Eller om någon har några erfarenheter av att spela där?
 
Joined
1 Mar 2020
Messages
4
Jag har varit med i Rollspelssällskapet i snart sex år och sitter i styrelsen så låt mig delge lite information. Vi i styrelsen vill att våra måndagar ska vara en mötesplats där man kan knyta kontakter och skapa rollspelsrelationer. Finns även träffar på fredagar under jämna veckor men har betydligt mindre besökare. Styrelsen har diskussioner hur fredagarna skall utvecklas. Tyvärr kan föreningen inte garantera att där finns plats i någon grupp men vi stöttar gärna dem som vill spelleda. Vi hade faktiskt två förstagångsspelledare i denna vecka, väldigt kul. För vilka spel som spelas så hade vi i måndags 6 st grupper som spelade, 5 st DnD och en Edge of the Empire. DnD är så klart populärast på grund av populärkulturella orsaker.

/C
 
Top