Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Framtidens segel fylls av hopp!

Trots diverse tidigare oenigheter känner jag att framtidens segel fylls av hopp inför 20d-valet. Jag ser fram emot ett samarbete mellan oss utvecklingsvilliga partier. Vi kan ro det stolta skeppet i land om vi hjälps åt.

20d innebär många saker. För många saker för att vi ska kunna gå miste om det. Jag tror inte det är bra för rollspelssverige att stå utanför 20d. Det är bara att inse att vi måste utvecklas med resten av världen, inte mot den.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Så länge ni degar så ;) [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Jag stödjer denna linje: vi har rätt, ni har fel

Så enkelt är det. Jag vill härmed tydligt visa mitt stöd för InternationalTeokraterna och det manifest som lägger en stabil grund för rollspel.nu:s framtida utveckling mot en framtid där allt, ja allt, följer 20d-systemets vackra linjer.

Eftersom detta manifest företräds av Herr Nils och Magnus Seter, så VET ni vad vi tycker: ni har fel, VI HAR RÄTT!

Och om ni också vill ha rätt, så är det bara att tycka som vi.

För vi har rätt, och det vet ni! För det har vi redan sagt så många gånger att det börjar bli tjatigt!

Ge upp. Underkasta er den enda sanningen. VÅR SANNING!

Magnus (Epic Level Agitator)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Här finns resurser

Självklart ska vi dega!

Din nästa rollfigur i D&D får på stående fot ett slott med 2d20 tjänare, och 5d20 magiska föremål, slumpmässigt framslagna med en d20, förstås!

Vi har rätt! Och det vet ni...!

M.
 

Kornella

Warrior
Joined
9 Feb 2000
Messages
271
Location
(Sverige)
En gång för länge länge sedan, långt innan www.rollspel.nu ens var en glimt i Gardeners öga, fanns Target Games officiella Drakar och Demoner-forum. Ett väldigt aktivt forum med många intressanta och ointressanta besökare, och fylld med roliga diskussioner.

Hur som helst så anordnade vi en forumsomröstning med olika rollspeliga partier. Mitt parti SL-AG vann stort valen (jag tror vi valfuskade massivt till och med) och konflikterna som det hela ledde till var ganska roligt att babbla om.

Jag har av olika anledningar inte orkat ta tag i SL-AG under de val som varit på dessa forum men jag tyckte det kanske kunde vara kul för er att se SL-AGs tidigaste valaffischer.

Här kommer de i alla fall.







Jag scannade bilderna från olika tidningar och sänkte upplösningen på dem till absurdum för att det inte skulle bli några problem för folks slöa modem. Själv hade jag ett 28.8-modem på den tiden :gremsmile:.

Nella
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
ROTF(L)

Härmed kastar sig Revulotionära Off Topic-Fronten (Ligisterna) in i kampanjen.

Vi står för fler chinchillor och zeppelinare åt folket, stämningshöjande anekdoter om insekter, förvirrade diskussioner om ingenting och uppenbara feltolkningar av vad andra säger.

Om 20D har vi bara en sak att säga:

Är det någon som vet vilka importregler som gäller för myrslokar?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,920
Location
The Culture
Vi vet hur ni tänker rösta...

Jag tänkte låta bli att blanda mig i det partipolitiska småkäbblet, men så råkade jag få en vision och insåg att jag inte hade något annat val än att ställa upp...



Partiledare: Gurgeh
Politik: Vem bryr sig? Vi har redan sett att ni kommer att rösta på oss!
Natur: Liberalfascistiskt
20d: Vi vet hur det går och avslöjar inget!

/tobias
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Om du röstar på nån annan kan det gå illa!

Kolla vad som hände egypterna när de satsade på d4:an.

ÅT HELVETE!



Så går det om ni INTE röstar på InternationalTeokraterna!

M.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Historieförfalskare!

Kolla vad som hände egypterna när de satsade på d4:an.
Det beror på att det inte var en D4, det var en skev D5!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Säger du ja, "Mister d30"

Ska vi verkligen ta något du säger på allvar, som har fler d30 än alla andra har d6?

Sjukt, säger jag. Det är sjukt!

Jag har rätt, du har fel!

M.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,359
Location
Helsingborg
MonsterPartiet: För vi ser dig!



Partinamn: MonsterPartiet(Revitalisterna) aka Boogeymanpartiet


Partiledare: Cybot


Politik: Vi förespråkar en återfödelse av vardagsmonster inom monsteranvändningen i diverse rollspelsäventyr. Vi är ett intresseparti som representerar Vardagsmonsterna som bor i din garderob, under din säng, på din vind och i din källare.

Vi vardagsmonster känner att vi har blivit åtsidosatta och ignorerade i dagens monstersamhälle av diverse Aristokratmonster(så som Minotaurer, Aristokratvampyrer, Zombies och Orcher).
Vi ser dessa som lata och pretansiösa monster som har blivit orättvist framlyfta i förhållande till hur hårt de faktiskt arbetar.

Det är dags att ta tillbaka makten till de hårt arbetande vardagsmonstren som Boogeymen, Håriga-saker-som-är-bortom-all-beskrivning, Saker-med-Tänder, Proletärvampyrer, Tandläkare och Elaka Dagisfröknar.


Natur: Hårdför Monstermilitant Konservatism-Revitalism


D20: Nej till D20! Sådana saker associerar vi i MonsterPartiet med Aristokratmonster. Monsterpartiet förespråkar Dubbel T10 eller i värsta fall T6:or.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Gotcha!

Ska vi verkligen ta något du säger på allvar, som har fler d30 än alla andra har d6?
Du erkänner alltså att du använder D6-or.

Internationalteokraterna har alltså en hädare inom partiet, en norsk quisling! Vill ni verkligen rösta på ett så opålitligt parti?

Sjukt, säger jag. Det är sjukt!
Kunde inte sagt det bättre själv.

Vilken är er syn på d20 i samband med fjäderfän och sex?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,478
Location
Stockholm
Patetiskt

Det är uppenbart att du försöker kasta ALLA andra rollspelare i dålig dager.

Du har fler d30 än jag har d6. Betyder det att jag har några d6? Nä, och att du inte fattar det bevisar bara att du inte gått ur dagis ännu. Att man ska behöva förklara sådan grundläggande begrepp...

Och ditt patetiska försök att smutskasta mig och rikta ljuset nån ANNANSTANS än på dina SJUKLIGA 30-SIDIGA BÖJELSER är skrattretande!

Jag vill passa på att citer en stor tänkare:

"Muhahahhahahahhahahahahhahahahahahaha!"

Allt du säger bevisar bara att du STÅR ENSAM i din extremism!

M.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,594
Re: Patetiskt

Du har fler d30 än jag har d6. Betyder det att jag har några d6? Nä, och att du inte fattar det bevisar bara att du inte gått ur dagis ännu. Att man ska behöva förklara sådan grundläggande begrepp...
Du kan vända och vrida på det hur du vill, men alla vet hur det verkligen ligger till. Alla vet att en D30 har fler sifor än en D20. Den är 50% bättre.

Jag vill passa på att citer en stor tänkare:

"Muhahahhahahahhahahahahhahahahahahaha!"

Allt du säger bevisar bara att du STÅR ENSAM i din extremism!
Tillåt mig citera en annan person:

"And more, much more than this
I did it my way"

Dessutom räknar jag kallt med lite support från Storuggla.

Jag har tillbringat flera timmar i går med att försöka rensa avloppet, vilket sedan visade sig att felet inte låg i mitt avlopp utan i kommunens ledning i gatan. Jag tycker det är symptomatiskt för den här debatten. Skiten är inte i mitt system, den är i de andra.

Om en banan är gul, är två bananer gulare?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Samarbeta ??

Såg att du hade lite inriktning på DoD-forumet ?!?!
Vad tror du om ett samarbete mellan våra pariter ?
Mitt parti vill b.la ha tillbaka de gammla goa DoD-dagarna med allt vad det innebär.

/ Johan K, stolt partiledare av TTRP
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: MonsterPartiet: För vi ser dig!

Du, min gode herre, har fått allting om bakfoten. Det är vi som ser dig.

 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,359
Location
Helsingborg
Re: MonsterPartiet: För vi ser dig!

Ser du oss så ska du stödja oss! Något annat alternativ är inget alternativ!

 
Top