Nekromanti Rollspelsrelaterade nyårslöften inför 2020

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,717
Ja, har ni några mål ni vill utmana er själva med inför nästa år? Jag brukar aldrig lyckas uppfylla mina 100 % (ibland 0 %), men jag tycker ändå det är lite kul.
  • Inför nästa år har jag redan utlovat nya inlägg på Nor Bannog (min Saga/medeltidsfantasy-blogg), minst ett i månaden.
  • Jag vill ha med mig någon grej att kränga på GothCon. Klistermärken, ett spel, whatever. Bara det är något jag har pysslat ihop, om så bara i ett exemplar.
  • Jag ska dra ihop något rollspelande utanför kampanjerna jag spelar i.
  • Jag ska testa att skriva ner allt jag spelar under året.
  • Jag ska köpa minst en rollspelsrelaterad bild (Repris från 2016? Det blev inte av då...).
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Mitt mål är att påbörja mitt recensionsprojekt på allvar, som är att skriva en paragraflång recension om varje rollspelspryl i bokhyllan efter att ha läst den pärm till pärm.

Hoppas även på att arrangera konventsscenario på GothCon 2020 för det är något som varit väldigt roligt de två åren hittills!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
  1. Köra klart SKT även om jobbet tar den mesta av min ork och tid.
  2. Spelleda inte bara min 6-åring utan också med minst en av hennes kompisar.
  3. Köra något OSRigt på WSK.
  4. Om jag köper ngt svenskt, recensera det här.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Jag lovar att det jag skriver ska vara lite svårare att skriva än det jag har skrivit i år. Lite fler rörliga delar, lite bättre text, några sidor längre och eventuellt mer, fler och bättre regler.

Dessutom lovar jag att överväga att skriva TeknoChock 2: Platinum - men det överväger jag varje år.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,256
Hm. Här kommer en näve nyårslöften.
  • Bli klar med Reinkarnation. Jag blev genuint deppig när Gillbringarna slutade kommunicera och det inte dök upp som bilaga i Fenix, som planen var. Sen förstod jag att det berodde på Toves sjukdom, och, tja. Det går ju inte att vara arg på dem. Men jag ska i alla fall bli klar med det (ligger runt 75% klart nu), och sedan släppa det på något sätt. Antagligen som PDF på Drivethru, men vi får se.
  • Sätta upp (minst) två olika rollspelsäventyr på konvent. På GothCon blir det bara Eon, men på BSK blir det antagligen Kult också. Kanske ett scenario till HT också, beroende på hur många andra som sätter upp rollspel.
  • Se till att spelleda en lång kampanj efter att vi är klara med Ur Varselklotet strax. Exakt vad får vi se.
  • Bli klar med Projekt Barndomsfantasy! och komma på vad som kommer efter det. Det är inte ett lika klockrent tema som Pratchett, och jag är, märker jag, inte lika sugen på att läsa böckerna, så jag bör hitta något lämpligare.
  • Komma iväg på ett fantasylajv igen. Det är nog tio år sedan sist, om inte mer. Har hört gott om Morgondagens Gryning, kanske för att jag känner flera av arrangörerna. :p
  • Spela mer indiespel istället för stora långkampanjer.
  • Speltesta minst ett spel jag äger men aldrig spelat. Tror det blir Kuf eller CM/77.
Tror det var det.
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
  • Spela mer rollspel kring bord och inte bara över Skype.
  • Fortsätta att introducera vuxna, ungdomar och barn i min omgivning till rollspel.
  • Släppa en betaversion av rollspelet jag skrivit på och ritat till de senaste månaderna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Jag har bara ett:
  • Inte känna mig stressad över rollspelsrelaterade grejer jag "borde göra". Inte över att jag "spelar för lite", inte över att "inte bli klar med projekt X". Tillåta mig själv att vara okreativ och låta projekten ta längre tid. Vara OK med att spela ganska lite.
Jag kommer såklart att skriva en hel del, det vet jag redan. Men jag tänker ta ett "off-år" i år, vilket bland annat innebär att det blir första året på ett bokstavligt decennium som jag inte släpper någon ny bok på GothCon.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
  • Spela fler spelpass på Gothcon än i år
  • Spela fler gånger än i år (bara 2-3 spelmöten är bottennotering sen jag började spela igen runt 2005).
  • Fortsätta fylla alexandria.dk med konventsinformation.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
  • Göra klart Blod & bly. Det är inte mycket kvar att skriva men jag måste övertala någon att layouta det också, alternativt testa att layouta själv. Det vore kul att göra klart Världsrymdens vagabonder också, men det känns inte rimligt för 2020.
  • Spelleda ett rollspel som jag inte skrivit själv. Det var ett par år sedan sist. Troligtvis blir det Kuf.
  • Besöka mitt första KryptCon. Eventuellt även ta mod till mig och spelleda något där.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Jag tänker inte lova någonting, det känns som om det blir en massa press då och rollspel ska vara roligt. Och jag avslutar mina projekt så jag behöver inte den extra motivationen.


Men mina karaktärer har löften!

Viel Elken lovar att jaga ner Riddaren känd som den Blå Falken och sätta ett svärd genom hennes hjärta om det så tar honom hela året! Viel är tekniskt sätt en Oathbreaker Paladin så han har inte varit bäst på att hålla sina löften hittills. Men Blå Falken mördade hans mardrömshäst och han har tagit det personligt.

Frank Karlsson lovar att släppa loss de magiska varelserna som han har fångat i magiska burkar i sin källare när de slutat ge honom mer erfarenhet. Han är en Kuf men ingen galning liksom!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
God45;n338482 said:
Frank Karlsson lovar att släppa loss de magiska varelserna som han har fångat i magiska burkar i sin källare när de slutat ge honom mer erfarenhet. Han är en Kuf men ingen galning liksom!
Det här påminde mig om det underskattade franska rollspelet Agone och dess Dancers som fångades in för att ge folk magisk kraft. :)

WikiPedia said:
Jornists love and care for their Dancers, and as such can cast healing and supportive spells. Eclipsists are opportunists, who trade and negotiate with their Dancers, getting sneakier, subtler spells. Obscurantists torture and torment their Dancers, and so have access to the most aggressive magics.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
entomophobiac;n338483 said:
Det här påminde mig om det underskattade franska rollspelet Agone och dess Dancers som fångades in för att ge folk magisk kraft. :)
Det låter coolt! :D
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Jag skriver lite saker här här, så kanske jag känner mig lite extra tvingad att leva upp till dem:
  • Släppa Skrômt.
  • Färdigställa och släppa Thespian.
  • Arrangera Vindsjäl på GothCon.
  • Färdigställa och släppa Vindsjäl.
  • Fortsätta traddspela.
  • Åka på nästan lika många konvent som förra året.
  • Testa Burning Wheel.
  • Arrangera AshCon igen.
  • Testa att tillverka egna tärningar.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Sprida rollspelsintresset till fler :)

På sportlovet ska föreningen Nördhäng Norrtälje anordna en prova-på-dag tillsammans med stadsbiblioteket, vilket är en bra början för att infria det löftet.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
Jag ska skriva klart något rollspelsrelaterat. Det spelar ingen roll vad det är. I värsta fall får det bli det här inlägget...
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
224
Eftersom en bekant lurade i mig att det vore en bra idé att börja slipa på min ytterst bristfälliga högstadietyska igen så överväger jag att lova att spelleda vederbörande i en dunge i Das Schwarze Auge på originalspråk, om det så bara är fråga om en korridor med en sketen jävla goblin och en skattkista i slutet. I övrigt håller jag mig långt borta från alla former av löften.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,214
  1. Skriva klart mitt Handbok för Superhjältar-äventyr så att det blir läsligt för andra.
  2. Ragga fler SL i föräldrakollektivet så att jag kan arrangera Handbok för Superhjältar på dotterns fritids.
  3. Om det blir succé, följa upp p. 2 med Sword princess.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag ska skriva klart det jag jobbar på nu.

sen finns det en rad löften jag nog inte kommer kunna hålla...
jag ska...
  • Spelleda en kampanj i Burning Wheel—jag har en idé för ett introspel med halvfärdiga karaktärer som jag brinner (hö, hö) för att spela, live eller i text
  • Jag ska spela med min äldsta son
  • Jag ska köpa, läsa och spela Norrlands inland, när det kommer
  • jag ska spela något med min fru
  • jag ska spela någon variant av D&D, eller osr
 
Top