Nekromanti Rollspelsprojekt 2017

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
* Fortsätta pilla med mitt rollspelsprojekt.
*Äventyrs-arret på Nordsken är i fullt panic-mode.
* Nått Äventyr-relaterat lär det väl också bli.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
1 - Skriva klart och släppa Myra-Belle Cranes avrättning, Tenebris första äventyr efter grundboken (spelleds även på Gothcon för de som vågar spela)
2 - Skriva klart Operation Armageddon för släpp 2018.
3 - Skriva klart och publicera ett halvhemligt projekt som heter En dunkel värld, som är mer eller mindre en svensk tolkning av World of Darkness.

Bonus: 4 - Fixa i ordning Förbannads andra utgåva.




 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
clarence redd;n220186 said:
Men jag ska dubbelkolla med de engelskspråkiga läsarna om de reagerade på titeln. Ingen har sagt något än så länge. Tack för att du var så observant.
Det är helt klart ett ord med flera betydelser och kanske bara jag som fått uppsöka läkare för refluxproblem som associerar till dåligheter.

Och Soot blev Spotify såg jag nu. Tack för den, auto correct.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
(Det är bra många coola saker på gång i vårt avlånga land Vi är verkligen inne i en guldålder.)
 

Bosse

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
7
Jag hoppas kunna komma någon vart med evighetsprojektet Pleroma, mitt psykologiska skräckrollspel, under året. Att få ut något scenario, ett Player's Kit och en beta av grundreglerna ser jag som rimligt. Kanske släppa spelet 2018?

Annars hoppas jag ta upp spelandet med min gamla spelgrupp när jag kommer tillbaka till Sverige igen till hösten!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Jag ska försöka skriva klart nya versionen av Haragada, vårt mellanösterninspirerade sword & sorcery-spel som kom ut för första gången för tio år sedan eller något liknande. Världsbeskrivningen har varit färdig i flera år (det rör sig om en stor samling dokument från spelvärlden, som målar upp många bilder av helt olika versioner av staden Haragada) och egentligen reglerna också; det som återstår är att skriva ihop reglerna så att de blir mer läsliga, samt fylla ut lite listor och annat. Reglerna är numera tydligt Apocalypse World-inspirerade om än inget rent hack. Fokus är på att spela mäktiga individer som kämpar om makt eller överlevnad när stadens själva existens är hotad. Antingen i one-shot eller kortare kampanjer.

Exakt hur vi gör med tryck och distribution är lite öppet så det är inte säkert att spelet kommer i år, det ska ju också till layout och illustrationer som inte är särskilt klara än, men målet är i alla fall att texten ska vara färdig inför ett släpp senast 2018.

I övrigt hoppas jag spela eller spelleda lite grottkräl, och kanske spela något nytt som inte är svenskt (jag lär definitivt testa Kult, Tales from the Loop, Maskinarium och annat i den stilen). Och beta av lite olästa spel som ligger i högar och i hyllor här hemma.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
1. Mmmgås med mina hanar och spela klart Prince of the Apocalypse
2. Invänta korr-pöbel, layout-pöbel och illustrationer till Lorder och Lodisar. Att vänta och såsa med projekt är fan det bästa!
3. Slå på stora trumman och släppa ännu en ofärdig julutgåva av Lorder och Lodisar som är 2.3% mer uppdaterad än 2014, 2015 och 2016 års modeller. Förmodligen påstå att LoL släpps i slutet av året med hjälp av en fet kickstarter som rent visuellt är rätt lortig, lodrig och smustig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
KORRPÖBEL!?

Varför ingår inte jag i den? Jag har ju korrat i multimiljonprojekt som Null State och ett äventyr som krank skrev för Fenix.
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
1. Skriva
Skriva klart Jutkusten tillsammans med min kumpan. Jutkusten är en systemlös fantasykampanjmiljö.

2. Spela
Fortsätta spela Star Wars: Edge of the Empire regelbundet.

3. Spelleda
Spelleda minst tre gånger. (Minst en gång var av Trail of Cthulhu, Fantasy! samt någon version av Mutant)
 
Top