Rollspelsprodukter som inte finns

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Blev det något av "nya Haragada"? Var med och spelade en inte helt färdig (?) version på Dancon för ett gäng år sedan och tyckte att det var riktigt fräckt!
Inte blev, men blir! Jag har skrivit ner reglerna ordentligt under den gångna sommaren och nu ska vi börja fundera på utgivning och layout. Det går inte fort men det går framåt. :) Vad roligt att du kommer ihåg det! Just att spelet faktiskt har speltestats och fungerar fint är en av anledningarna till att vi vill göra klart det, trots att det har blivit lite av en surdeg.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag anställdes av Helmgast cirka 2001 för att skriva Västlanden till Eon. Arbetet pågår fortfarande.
Förmodligen den rollspelsprodukt tillsammans med Jargien som jag sett/ser fram mot mest. Har inte givit upp hoppet om att se dessa böcker men en känsla av tvivel har absolut infunnit sig.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
I Sinkadus 10 fanns en enkät med en hel lista på potentiella framtida produkter till Äventyrsspels produkter, där man väl kan ana att vissa rönte avsevärt större intresse bland läsarna än andra:
View attachment 7420
Usch vad man funderade över de coola koncepten! Mutant i Rymden! Generationsskepp! Store Stenfar, så Granströmskt kryptiskt betitlat!
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
The One Ring 2nd ed från C7 :)

med moduler o äventyr som Horn of the Storm, Moria med mer..
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Höll inte Järnringen på med ett projekt som hette Helldorado precis innan de lade ned? Ett fängelse i djungeln ngnting?
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
Släppte skaparna den inte som ett fansupplement på nätet för några år sedan?
Den gamla texten flöt runt på nätet i alla fall. Sen togs den ner pga att det var på gång att uppdatera den som ett supplement till Zweihänder, men det rann visst ut i sanden -jag har sett lite olika bud på varför. Dave Morris verkade iaf 2020 vara inne på att göra en ny version till något annat system men jag tror inte det blivit av.

Man kan läsa mer om Tetsubo här: https://awesomeliesblog.wordpress.com/2016/12/09/lost-warhammer-tetsubo/
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Hade varit kul om utlovade och lovande ˋBlodˋ släpptes till Nattens Varelser.
PS varför saknar jag mest produkter som aldrig kommer att släppas, och man bara sett lite teasertext till…
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Tetsubo. Japanifierat WFRP. Annonserades runt 87 88 i White Dwarf.
Det har väl dock läkt ut (släppt av skaparna själva? Ingen koll här) som pdf, så finns att spela vilket ju är det enda viktiga.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
I Sinkadus 10 fanns en enkät med en hel lista på potentiella framtida produkter till Äventyrsspels produkter, där man väl kan ana att vissa rönte avsevärt större intresse bland läsarna än andra:
View attachment 7420
Nu när Ad Astra äntligen är släppt (och blev riktigt bra!), är det väl bara en tidsfråga innan "39 Generationsskepp" släpps?
Allvarligt, skulle funka bra som en särskild "zon" till Ad Astra.
Iofs finns det ju generationsskepp i modulen, men att vakna upp ur kryosömnen/stasis på ett misslyckat generationsskepp och ta reda på vad som gått snett vore intressant
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Nu när Ad Astra äntligen är släppt (och blev riktigt bra!), är det väl bara en tidsfråga innan "39 Generationsskepp" släpps?
Allvarligt, skulle funka bra som en särskild "zon" till Ad Astra.
Iofs finns det ju generationsskepp i modulen, men att vakna upp ur kryosömnen/stasis på ett misslyckat generationsskepp och ta reda på vad som gått snett vore intressant
Och då är man tillbaka på ruta noll, Metamorphosis Alpha, generationsskeppsspelet som gav upphov till Gamma World och därigenom indirekt också Mutant.
Förtydligande, för säkerhets skull: "tillbaka på ruta noll" ska absolut inte tolkas som något dåligt, tvärtom skulle jag verkligen uppskatta ett sådant supplement!
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
En annan produkt jag saknar är den utlovade "Femte Konfluxen Spelmodulen"-remaken till Svavelvinter RPG. Som jag förstått det jobbades det en hel del med den innan produktlinjen las ned (lagom till Vanderland kom).
 
Top