Man Mountainman
Storsvagåret
Det är viktigt att ha realistiska världar som hänger samman enligt ekonomiska, sociologiska och antropologiska principer.
Folk som föredrar att spela känslokalla rollpersoner gör det eftersom de är fega och vill slippa ta spelvärlden på allvar.
KP system hör hemma i datorspel, blir du träffad i huvudet av en hammare lika stor som dig från ett troll fyra gånger så stort, så är du död. Oavsett hur många KP du har kvar.
Glorieuses ! är det bästa DMR-hacket.
Det är viktigt att ha realistiska världar som hänger samman enligt ekonomiska, sociologiska och antropologiska principer.
Det skapas för många nya rollspel och släpps för få nya bra kampanjer, kampanjvärldar och äventyr. Det har också varit sant i princip alltid. Världen behöver inte ett skräckspel till som gör typ samma grejer som alla andra skräckspel men med marginellt förändrad mytologi och ett nytt regelsystem. Världen behöver inte en ny version av D&D eller, för den delen, ännu fler fantasyspel.
Och ja, jag är 100% skyldig till det här också. Jag borde sluta göra nya spel egentligen, och fokusera på att göra kampanjer och grejer till de jag redan har.
"Spelstilar" är ett påhitt för fegisar som inte vågar ha åsikter
Improvisation är viktigare än planering för en fungerande session.
Alla tärningsslag ska slås dolt av SL.
Har man ingen SL slår man inga tärningsslag.
![]()
//EvilSpook
50%. Alla tärningar slås av spelarna men bara SL får titta på resultaten.
- Rollspelspatriarken i Konstantinopel
Den största antagonisten i rollspel är inte skurken i kampanjen, utan spelare som vägrar spela med/mot/på varandras inspel!
Ankor.
Rollspel borde läras ut i skolan.