Rollspelsmemes, -skämt och annat trams.

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
MODERERING:

Tog bort bilden. Memes som bygger på våldtäkt känns inte okej, även om de är fiktiva. Det är en fruktansvärd scen i Game of Thrones, och jag sorterar inte in den under trams.

Med det sagt så tänker jag att det inte var menat som ett sådant meme-skämt, men det blev det, så jag tog bort det.

MVH


/Magnus
 
Last edited by a moderator:

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
Nu är jag några sidor sen, men jag minns en gång då jag använde en femhundralapp som bokmärke. I en biblioteksbok dessutom, som jag sen lämnade tillbaka.

Bör väl räknas som chaotic stupid. Jag kan förtfarande höra bibliotekariens tvekande stämma när hon ringde: "Jaaa, du verkar ha glömt... Något i boken du lämnade tillbaka igår..."
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Nu är jag några sidor sen, men jag minns en gång då jag använde en femhundralapp som bokmärke. I en biblioteksbok dessutom, som jag sen lämnade tillbaka.

Bör väl räknas som chaotic stupid. Jag kan förtfarande höra bibliotekariens tvekande stämma när hon ringde: "Jaaa, du verkar ha glömt... Något i boken du lämnade tillbaka igår..."
Bibliotekarien var å andra sidan LG.

Übereil
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,974
Detta är inget meme och nog inget skämt, men kan möjligtvis kvala in under premissen ”annat trams”. Kul och intressant är det i alla fall! Från en tidningsartikel som kom innan Empire Strikes Back släppts. I artikeln spekuleras det i om Lukes pappa lever och vem det kan vara. Och den hetaste teorin är att det är Boba Fett! Snacka om att Star Wars-universumet varit annorlunda om så varit fallet!

IMG_0114.jpeg
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,916
Det här är väl egentligen bara roligt för folk som gillar Warhammer 30k, men jag älskar att det finns en subreddit (r/fuckerebus) helt dedikerad till att hata Erebus.

(Själv älskar jag Erebus. Värsta skurken någonsin. Alltså verkligen värst. Ett sånt jävla svin. Skrockar alltid till lite varje gång han dyker upp i en Horus Heresy-bok.)

IMG_3189.jpeg
IMG_3193.jpeg
IMG_3192.jpegIMG_3197.jpegIMG_3196.jpegIMG_3191.jpegIMG_3195.jpegIMG_3190.jpeg
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Triviakunskap: "Original"-Barbie från 1959 är bara en kopia av Lilli, skapad av den tyska tidningen Bild 1952 som seriefigur, och såld som docka från 1955 och framåt. Mattel gjorde vad jänkare gör bäst: kopierade dockan, massproducerade den, köpte upp företaget som producerade originalet och lade ned produktionen. :gremcool:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Triviakunskap: "Original"-Barbie från 1959 är bara en kopia av Lilli, skapad av den tyska tidningen Bild 1952 som seriefigur, och såld som docka från 1955 och framåt. Mattel gjorde vad jänkare gör bäst: kopierade dockan, massproducerade den, köpte upp företaget som producerade originalet och lade ned produktionen. :gremcool:
Mer Trivia: Bild Lilli serie stripen var en sex komedi och Bild Lilli dockan såldes som en ”sex leksak” eller som en skämt present man gav till män.

36BA75FC-E572-4D95-AFAF-331EC46728A6.jpeg
 
Top