9-10 - Inledde som spelare i Drakar och Demoners Döda Skogen. Under sommarlovet så vi satt ett gäng på en bergsknalle i grannens trädgård. Efter att min alv med arbalest ramlat ner i en spjutfälla fortsatte jag med en ny rollperson i Maktens Portar. Spelade även Mutant och påbörjade Nekropolis med en IMM. Minns konfrontationen vid Ulvrikets gränsstuga. Minns också att vi spelade Chock och Skräck i Warwick House på semesterresa i Kalmar.
11-15 - Köpte på mig det mesta ur Äventyrsspels katalog, men det mesta lästes och slogs fram rollpersoner till. Det var generellt ett väldigt vanligt fenomen i vårt spelgäng att man slog fram karaktärer, men av olika anledningar blev det sällan att man spelade. Jag vet dock att vi (när vi väl spelade) blandade upp de svenska titlarna (som Mutant 2089) med engelska titlar som CoC, Paranoia och något enstaka AD&D. Gjorde något första försök att SL:a Drakar och Demoners Torshem vilket slutade med att rollpersonerna startade världskrig och inledde världsherravälde över Ereb Altor. Tror även det fanns en period här där jag satt själv och drömde mig bort i äventyren. Skapade rollpersoner som fick fightas med äventyrens monster.
16-18 - Spelade ganska lite har jag för mig. Moped-tiden tog över och även om vi spelade ibland så handlade allt mycket mindre om rollspel. Här började också mitt intresse för datorkommunikation och piratscenen.
19-21 - Kroglivet tog över och det spelades sällan rollspel. Vid det här laget hade Äventyrsspel lagt ner alla de produktlinjer som jag hade spelat och sista produkten jag köpte var Femte Konfluxen. Gjorde mitt första besök på GothCon.
22-23 - Skaffade flickvän som förbjöd mig att spela rollspel för att det var farligt.

24-29 - Började jobba, kroglivet tog över och det spelades väldigt sällan rollspel. Minns att vi spelade Mordet på Loberga Herrgård någon gång men i övrigt stod min rollspelssamling orörd på hyllan och flyttades egentligen mest med från lägenhet till lägenhet.
30-35 - Började driva eventföretag på kvällar och helger vilket gjorde att mer eller mindre all fritid försvann. Träffade min fru i den här svängen också men det var också här jag sprang på Svavelvinter-romanen som gjorde att suget att spela kom tillbaka. Vi satte ihop vår gamla spelgrupp från 80-talet och jag spelledde dem genom Svavelvinter och Oraklets fyra ögon. Drog på mig en utmattningsskada i samma veva.
36-40 - Kom i kontakt med Tomas från det som skulle bli Fria Ligan. Bollade idéer och speltestade Svavelvinter RPG. Fortsatte speltesta Mutant År Noll. De här spelen var väldigt annorlunda från det traditionella jag spelat och spellett tidigare vilket gjorde mig mer nyfiken och jag började läsa på om olika indiespel. Kom i kontakt med WRNU. Tillskott i familjen gör samtidigt att tiden för spel blir allt mer begränsad.
41-44 - Återvände till GothCon, Började hjälpa Alexandria att samla in konventshistoria, Samlar generellt på mig mycket mer än jag någonsin har tid att läsa.
45+ - Pandemin slår till och antalet speltillfällen är sedan dess rekordlåg.