Nekromanti Rollspelslistan (igen)

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Hejsan alla glada rollspelsmakare! :gremgrin:
Än en gång efterlyser jag rollspel att lägga upp på min ack så försakade hemsida.

(För er som inte är så välinformerade är Rollspelslistan en länksamling på min hemsida, där jag kontinuerligt samlar på mig länkar till gratis rollspel/fria rollspel/independent eller vadhelst ni vill kalla det för. Alltså rollspel skapade av glada amatörer i stil med majoriteten av oss som hänger här på forumet.)

Själv har jag inte så mycket nytt att komma med men den förbålda sidan måste ju uppdateras med nytt stuff nån gång och då skulle det passa bra med lite nya länkar till trevliga rollspel.
Förra gången jag gjorde en sån här efterlysning kom det in endast ett fåtal förslag och just då tog jag mig inte tid att uppdatera sidan. Nu har jag både tid och möjlighet men nu visar det sig att länkarna jag fick inte funkar, så antingen är det fel på länkarna eller har de ärade rollspelsmakarna bestämt sig för att flytta sina rollspel till andra platser.

Kraven för att jag ska lägga in ditt rollspel på listan är få och enkla:

1. Rollspelet måste finnas på en hemsida (du kan alltså inte bifoga ditt rollspel i ett inlägg här på forumet, jag måste kunna länka till rollspelet).

2. På hemsidan där du har rollspelet bör du ha en beskrivning av spelet (eller, om du inte har någon beskrivning, ber jag dig bifoga en beskrivning av spelet i ditt inlägg).

3. Rollspelet bör vara "klart" (i den mån att du själv är ganska nöjd med materialet och inte planerar att göra om spelvärlden och regelsystemet såpass mycket att det skulle kunna klassas som ett helt annat rollspel. Det bör alltså vara fullt spelbart).

Det var allt. Enkla och lätta krav, eller hur? Hoppas nu att ni anmäler er, så att sidan kan uppdateras. Det behövs...det var över ett år sen något hände där senast, och det ödet förtjänar den verkligen inte.

/Skuggvarg
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Du får ju gärna länka till mitt Dunder&Drakar (se länk nedan), men du kanske inte tycker det är komplett nog ännu.

/Mikael
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Om du vill får du länka Starchallenges site men den är inte uppe än; kan återkomma. Dessutom undrar jag om jag får vara med då jag säljer tryckta ex - inte nedladdningsbara.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Nej, tyvärr kan jag inte länka till Starchallenge om det inte finns en nedladdningsbar version av spelet. Hela idén med Rollspelslistan är att spelen är gratis.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Så länge det är nedladdningsbart och gratis borde det inte vara några problem. Är det så att det är Dungeons & Dragons, med den enda skillnaden att du översatt det till svenska...eller?

/Skuggvarg
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,314
Location
Göteborg, Lindome
Är det så att det är Dungeons & Dragons, med den enda skillnaden att du översatt det till svenska...eller?
Japp. Fast monster och skatter är inte klara ännu, så helt komplett kan man inte påstå att det är.

/Mikael
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Staden

1: http://www.rollspel.nu/pdf/MST176.pdf - Vi diskuterar att ordna en riktig sida i framtiden.

2: Staden är en oändligt stor stad i något som liknar slutet av 1800-talet, med allt vad det innebär av arbetarklass, industri och klassklyftor, adel, poesi, festande, konst, spirande vetenskap, steampunk och weird tech, upptäcksresande, mystik och vidskepelse, byråkrati och främmande folk. Allt material är skrivet ingame och poststrukturalistiskt.

Men det är upp till dig i slutändan. Man kan pressa in så oerhört mycket i 1890-talet, speciellt om det bara ska likna 1890-talet - Det är ju inte vår värld vi talar om här, och trots allt så är ju Staden oändligt stor. Eller är den? Även detta är upp till dig.

3: Oj, sådant är ovanligt. :gremsmile: Vi planerar visserligen att ge ut MST177, MST178 osv, men det går helt klart att spela med det som finns i den här filen. Jag gjorde det i fredags.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
1. Hmm, okej då...det får väl duga med en fil här på forumet. Man kan ju iaf länka till den...
2. Godkännes.
3. Godkännes också, antar jag? Om inte annat, får jag väl skit för att någon försöker spela det och upptäcker att det inte går.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Det är bara positivt om länkarna finns med även här på wrnu, men jag har då och då tyckt att listan som finns här känns lite inkomplett, därav mitt initiativ.

/Skuggvarg
 
Top