Nekromanti Rollspelskväll

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Motiverad spelledare med koll på äventyret (eller bra improvisationsförmåga). Bättre än så kan det inte bli.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Om du frågar mig...

...så är de viktigaste ingredienserna:

Tända spelare
När spelgruppen verkligen har längtat efter att få köra rollspel och tycker äventyret är helt i deras smak, då kan ingenting gå fel.

Välförberett äventyr
Man kan klara sig utan att vara särskilt påläst, men när man verkligen har allting klart för sig som spelledare, då brukar det gå vägen.

Bra lokal
Om alla sitter bekvämt och det blir skön, intim stämning runt spelbordet, då blir det säkert bra. Bara en sån sak som att slippa störas av trafikoväsen och annat oljud betyder enormt mycket.

/Riz
 

Falköga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
130
Location
Henån
En bra sak är att alla är friska, vilket inte händer så ofta när vi i vår spelgrupp spelar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
De här sakerna..

För att få en bra spelkväll så tycker jag att de här sakerna lättar upp det hela:

* Ljus
* Pizza i pausen
* Chipps
* Coca-cola
* Ett bra & väl förberätt äventyr
* Nån bra musik.
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Re: De här sakerna..

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

*Chips

<hr></blockquote>



Tss.. äter ni chips under spelmötet? Illa illa.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jupps !

Det gör vi & gott är detr åxå !!/images/icons/clown.gif
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Uärk !!

NAEEEE, snus är ju inte gott ju !!! /images/icons/sick.gif
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Håller inte ens nästan med dig.
De roligaste minnena jag har från rollspelandet var när alla hade en väldigt avslappnad attityd.

Det är även inpå småtimmarna när man börjar lossna lite som man gör de RIKTIGT underhållande sakerna och kommentarerna.

Iof. så är det illa med folk som disskuterar andra saker under mötet eller inte orkar hänga med. DET sabar stämmningen, speciellt ifall SL är den gemene syndaren.

Nåväl, lite kanske jag håller med dig iaf.

Men jag vill dock bestämt hävda att rollspel är lek. Och lek skall vara roligt.

MVH David Kamali
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
För att våran spelgrupp ska få en bra spelkväll som krävs detta:

*Väl förberred spelledare
*Sugna och seriösa spelare
*Trevlig stämningsfull musik så som braveheart, mohikanen eller the rock.
*Varmt Te
*Ljus och ett trevligt rum med syre i. (Det brukar bli lite syrebrist i spelledarens rum så vi tar oftast en kort paus och vädrar)

kom gjärna med synpunkter =)
jag tycker iaf att det kan vara lite jobbigt om man skulle köra med chips och läsk varje gång... Det har vi bara när vi kör s.k spelkvällar då vi ska spela till typ minst 03, fast det har inte hänt på sistånde eller när någon fyller år./images/icons/dragon.gif
 

Aeüolén

Veteran
Joined
7 Oct 2001
Messages
38
Re: Uärk !!

smaken e som baken osv.. alla i vår spelgrupp snusar så det blir en del snus..
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
En sak som är viktigt är att gruppen är åtminstonde någotsånär koncentrerade på vad de håller på med och inte bara snacka om annat hela tiden. Men en sak som brukar kunna fungera ganska bra för att lugna ner dom lite är att säga något i stil med "plötsligt så känner ni närvaron av alla universums meteoriter som långsamt ändrar kurs och börjar dras emot er"/images/icons/smile.gif Att tipsa dom om hur meteoritdragnings kraften verkar på okoncentrerade spelare brukar fungera rätt bra för att få dom att vända tankerna tillbaka på spelbordet igen/images/icons/wink.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,606
Re: Om du frågar mig... (OT, opåkallat påhopp)

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Tända spelare
När spelgruppen verkligen har längtat efter att få köra (...) , då brukar det gå (...) skön, intim stämning

<hr></blockquote>



Vilken sorts rollspel sysslar ni med egentligen.
/images/icons/hairy.gif/images/icons/hairy.gif/images/icons/hairy.gif/images/icons/hairy.gif/images/icons/hairy.gif
 
Top