Nekromanti rollspelshatare

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: tidningskampanjer

Jag tycker att uppgifter om mediehets mot rollspel är rätt överdrivna.
Nuförtiden tycker jag det förefaller vanligare med positiva artiklar om både rollspel och lajv.

När det gäller B&D:s bok ska man komma ihåg att den egentligen inte uppmärksammades alls utanför rollspelskretsar. Få stora tidningars kulturredaktioner recenserade den, och de som gjorde det sågade den. Såvitt jag vet har den bara fått positiva recensioner i Läkartidiningen (D&B har några citat därifrån på sin egen hemsida i alla fall), som knappast är särskilt tung i nationella opinionsbildande sammanhang (kanske inte om det inte rör läkare och medicin mer specifikt).

mvh
Örnie
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: tidningskampanjer

Jag tycker att uppgifter om mediehets mot rollspel är rätt överdrivna.
Nuförtiden tycker jag det förefaller vanligare med positiva artiklar om både rollspel och lajv.


Det vore ju onekligen rätt skönt om man kunde slippa dylika aktioner för även om det kan vara idé att diskutera vissa former av rollspel så kan man ju inte dra hela rollspelsgrejen över en kam.

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: tidningskampanjer

<I>Jag tycker att uppgifter om mediehets mot rollspel är rätt överdrivna.</I>

Det är nog mer en fråga om att folk inte riktigt har vant sig ännu vid att det har avklingat; när Piff&Puff fick sina teser spridda på kvällstidningarnas löpsedlar och i TV:s olika debattprogram och stöddes av politiker och polischefer så kändes det helt klart inte överdrivet att tala om 'hets'.

--
Åke
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Re: tidningskampanjer

Du kommer händelsevis inte ihåg vilka debattprogram Piff & Puff var med i? Inte för att jag betvivlar dig utan för att jag är genuint intresserad.

mvh
Örnie
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: tidningskampanjer

<I>Du kommer händelsevis inte ihåg vilka debattprogram Piff & Puff var med i?</I>

Nu ska man ju komma ihåg det så här åratal efteråt också...
De har inte dykt upp personligen speciellt ofta - vilket Allan Rubin däremot kunde göra rätt regelbundet; han var bl.a med i TV4:s Nyhetsmorgon och i ett debattprogram som Erik Blix hade i samma kanal på den tiden - utan stod hellre bakom andra pratmakare som "källor". Ett par år efter den värsta stormen var Björn S iaf med i 'Taxi' där de hade satt ihop ett reportageinslag (som började med kuslig bakgrundsmusik och närbilder på marscherande stövlar i slow motion) och han och programledaren Lotta Bromé (sp?) hjälptes åt att grilla Sveroks Emma Wieslander bäst de kunde.

--
Åke
 
Top