Nekromanti rollspelshatare

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
hoppas detta hör hemma på forumet men många rollspelare har problem med föräldrar eller vänner som är misstänksamma mot deras hobby tex: ja NN han håller på med sånt där rollspel sen pumpar nån annan skit i dem om hur deprimerad man blir av att spela rollspel nån som har någon lösning?

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Låt dom vara med och spela
ignorera dom
låt dom läsa reglerna och förklara hur det funkar..
drar de upp så kallade "bevis" exempel Diddi och Björns så dra fram motbevisen och låt de prata för sig själv..
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Det är igentligen inte mycket man kan göra.....Dom flesta som tycker så är mer eller mindre fast beslutna att tycka så oavsätt vad du säger.....Men man kan ju alltid bara skita i det, eller hur....??? Men det är klart...är det mamma eller pappa som gnäller kan det ju vara jobbigt....Men låt dom då läsa i reglerböckerna...Dom brukar iofs inte vara så sugna på det, men tvinga dom till och göra det....Förklara för dom hur det går till osv....Till slut (förhoppningsvis) lägger dom nog ner....

Om inte annat så går det över med tiden....Min mor var lite misstänksam mot det hela i början...84-85...Men jag har ju inte blivit tokigare än andra för det.....så hon fattade till slut att det inte var så farligt.....

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Min mor var lite misstänksam mot det hela i början...84-85...Men jag har ju inte blivit tokigare än andra för det.....så hon fattade till slut att det inte var så farligt.....</I>

Min mamma var nöjd så länge vi inte spelade om pengar. (-:

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ge saklig information om rollspel, visa de böcker som vi använder, låt dem vara med på ett spelmöte.


[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Rödhake

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
61
Location
Småland!
Jag var tvungen att säga till min mor att jag skulle festa (läs: supa) när jag i själva verket skulle spela, sjukt eller!!!


Can you say kuh-THOO-loo?
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Å andra sidan kan det vara kul att vara sekteristiska och ha underliga möten i skogen och ha sjuka invigningscermonier. problemet är bara att vi i sådana fall drar på oss skräck och misstänksamhet,och i princip rättfärdigar D&B:s påståenden. Man får väl hoppas att de stora tidningarna inte vill "dra upp rollspel i ljuset" precis som man gjorde med Nazistorganisationerna. Det värsta som kunde hända är att D&B:s påståenden blir rättfärdigade och att de får bedriva en debatt tänk om de får folk med sig! Rollspelare blir relegerade från skolan ,ingen vill umgås med dem , man diskuterar ett förbud mot rollspel i riksdagen. Nej det är nog bäst att vi förblir en subkultur och bara värvar folk vi känner bra och inte prata högt om att vi spelar rollspel desto färre som känner till organisationen desto svårare är det för D&B och andra motståndare för den delen att motverka oss.
Med konspiratoriska hälsningar: Er Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nja, jag hoppas väll inte att det ska bli så illa som du drar upp !!
Jag ser heller inget behov att dra ut i skogen och göra konstiga ritualer och annat för att lira liet rolslepl....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nu har vi ju vårat officiella propaganda-blad, Codex, också. /images/icons/smile.gif
Kommer inte ihåg så mycket från '95 men det var säkert hemskt, det skulle doock vara trevligt om tidningar och TV-nyheteeeer bad om ursäkt för smutskatningen och istället gav rollspelsrörelsen lite reklam.

/Seinet - Fuck till ett rikitgt fummel i matematik igår. /images/icons/smile.gif

P.S.
Jag fick till att <pre>(V*(1-cos(theta)))^2 = V^2 - V^2*cos^2(theta)</pre> HELT FEL!!! och innan det gjorde jag:<pre>V^2-V^2*cos^2(theta)+V^2*sin^2(theta) = V^2-V^2*(cos^2(theta)+sin^2(theta))</pre>Kan även srkivas som:<pre>A-B+C = A-(B+C)</pre>D.S.

<font size="3">Klaga inte på Offennsiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Spelar inte du om pengar i rollspel? när jag spelar brukar alla lägga 100 spänn var och så får vara gubbar slåss mot varandra på nån arena eller nått, den som vinner får pengarna.Min gubbe skall imorron slåss sin tolfte match, han har gett mig nästan 8000 spänn....

/King Kromm
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Re: tidningskampanjer

Här i Linköpingstrakterna kan det nog vara rätt lugnt i alla fall. Corren hade en recensent som sågade B&D:s bok rätt nära grästopparna (han har till och med blivit förärad med att nämnas vid namn av B&D efter att ha uttalat sig positivt om ''interaktiv teater''). Varje år så brukar Corren skriva 1/3-1/2 sida (ofta med en fridfull bild) om LinCon och skrev så glatt om alla som samlades till EM i Dippy för några år sedan.

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Jag kan gladeligen säga att jag inte råkat ut för något sådant, snarare tvärtom. Men sen så skrivs det ibland en del saker i tidningen, i vår lokaltidning i mitt område så var det en präst som utalat sig om haloween och sagt "det är sådana där som håller på med rollspel, klär ut sig och springer ut på stan" kanske inte riktigt så men något i den stilen. Man kan ju fråga sig om han överhuvudtaget vet vad rollspel är i ett spnt läge, och att sammanknyta det med haloween?

Nej, sånt tycker jag inte om!

Så det så!
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Neej, inte vara med!
När gruppen var hemma hos spelledaren för ett tag sen så kom SLs mamma in med te just när en av våra spelare var lite för "in character".


"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Gargamel

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
25
Location
Västerås
Förstår fullständigt!

När jag var 15-16 och fortfarande spelade hemma satt faktiskt min mamma i rummet bredvid och lyssnade på vårt spelmöte. När hon hörde oss rabbla vapenfakta, ammunitionstyper och taktiken vi skulle använda för att frita arbetsgivarens dotter blev hon faktiskt lite nervös.
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Min far tyckte det to tid från väsentliga saker, typ läxor. Det tycker han fortfarande; han betraktar det som om jag fortfarande byggde kojor eller något.
Min mor noterade att min umgängeskrets ökades med ca 2000% fler vänner som, vilket andra nämnts, inte gick på tyngre droger än kaffe. Hon var mycket glad, fastän hon aldrig fattat vad det gick ut på.
Min stora sorg här i livet är att mina största kreativ triumfer varit rollspelsgrejor jag inte kan beskriva för mina föräldrar; de fattar inte galoppen, även om de är glada för att jag är glad.

Erik
 
Top