Nekromanti Rollspelsgrupp sökes i Göteborg

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Hej!
Jag är en 23 årig kille som precis flyttat till Göteborg.
Jag söker nu en grupp att rollspela med, helst som spelar Eon. :)

Träffas gärna före, pratar och lär kännas.

Mvh
Marcus
 

Morequalin

Veteran
Joined
22 Nov 2011
Messages
22
Location
Göteborg
Tja Marcus!

Vi är ett gäng som brukade spela Eon regelbundet. Men pga familjeliv osv så har det blivit lite sisådär med det.

Dock kan jag tipsa dig om att vi arrangerar ett konvent nu i helgen där vi kommer att lira en del rollspel. Bl.a. Eon. Men även brädspel.
Kolla in facebook.com/samspel.net eller samspel.net för att läsa lite om äventyren som nu är bokade och annat.

Eller du kanske vill spelleda ett spel?

//Albin
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Tjena!

Jag hade jättegärna dykt upp men tyvärr så är jag i Stockholm just denna helgen och kommer hem först på söndag. Men om ni någon gång är ett gäng som känner att ni har tid och lust att börja spela igen så får ni jättegärna höra av er. :gremsmile:

- Marcus
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Jag bor i Mölndal och skulle gärna hitta "seriöst" folk att spela med i Göteborg/Mölndal. Jag tänker främst rollspel, men även brädspel.

Jag är villig att pröva de flesta rollspel. Äger själv Feng Shui, Skymningshem: Andra Imperiet, Coreolis och ett litet spel i arabisk miljö jag glömt namnet på. Jag älskar M:UA men har det inte här. Jag är väl överlag rätt old school och skeptisk till allsköns pretentiöst friformande av existentiella spökhistorier. Tidigare så har jag främst spellett två M:UA-kampanjer i sammanlagt 6-7 år (om än sporadiskt på slutet) och spelat en lång DoD-kampanj som just nu är i limbo mitt i Konfluxsviten.

Jag älskar verkligen att spelleda men det tar en hel del tid i anspråk (mindre, om det finns färdiga äventyr).
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Jag och Hikage snackar lite grann nu om att starta nån spelgrupp i Göteborg (eller Mölndal snarare), men vi behöver fler än två.

Är det någon mer som är intresserad?
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Det är inte riktigt bestämt ännu.
Jag sitter på ett gäng Eon böcker (har faktiskt en players handbook till D&D 4th också, men den kommer vi inte långt på) och Ebenezer har Feng Shui, Skymningshem: Andra Imperiet och Coreolis. (samt spelet i arabisk miljö han inte visste namnet på)

I brist på tid tänkte vi hitta något med ett gäng färdiga äventyr. Alternativ kanske jag skulle kunna testa spelleda något eget senare, men kommer behöva förbereda under en tid isf. (idén finns men inget gjort)

Har du något förslag på spel som du har böcker till så tveka inte!
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Som sagt. Inte bestämt; vi är alltså öppna för förslag. Att ta nåt hyfsat mainstream är ju som sagt en bra idé då man kan hitta lite äventyr/kampanjer/miljöer och sånt (annars måste man ju hitta på allt själv och det tar tid :gremtongue: ).
 

odman

Veteran
Joined
1 Jul 2013
Messages
26
Hej.

Jag är troligtvis på. Jag har skaffat mig 3 st olika rollspel i mafiamiljö som alla tre verkar riktigt bra. Har ni prövat något av dem?

Mobsters
Crime Network: Cosa Nostra
Complete Mafia

Jag är på andra rollspel också. Har spelat lite Eon och D&D men är redigt taggad på att prova något av dessa. Mobsters finns att ladda ner lagligt och gratis härifrån: http://www.burgergames.com/

Mvh Kristoffer
 
Top