Nekromanti Rollspelsgrupp i Göteborg sökes

MrAtoni_UBBT

Veteran
Joined
2 Dec 2007
Messages
9
Location
Göteborg (Västra Götalandslän)
Hejsan

Jag söker en rollspelsgrupp eller liknande i Göteborgsområdet som kan tänka sig att låta en halv-nybörjare ansluta sig.

Min tidigare flickvän introducerade mig i en rollspelsgrupp där vi spelade Vampire: The Masquerade.
Tyvärr tog det slut mellan oss, och då förlorade jag också kontakten med gruppen. Eftersom jag har mersmak så söker jag nu en ny grupp att spela med.

Jag har sen 2000 spelat PBeM rollspel via internet, och data-rollspel (typ Neverwinter Nights, Fallout-serien, m.m.). Har på senare tid också testat några MMO RPG.

Jag har grundläggande förståelse för hur det fungerar och hur man gör och hur man räknar (jag säger grundläggande eftersom de ju finns olika system å jag inte har så stor erfarenhet), sådant som jag lärt mig av det jag läst och de dataspel jag spelat som baserar sig på rollspel. Det är mest erfarenhet jag saknar...


Jag söker som sagt en grupp som kan stå ut med mig. :) Jag är mest intresserad av fantasy-rollspel (gärna sådana som utspelar sig i ”nutid”) men är i grund och botten är allt av intresse.


Jag kan antingen nås via PM eller e-mail: erik.hornebrant@gmail.com


Med vänlig hälsning
Erik
 
Top