Nekromanti Rollspelsgrupp Göteborg

Vahls

Veteran
Joined
25 Sep 2013
Messages
6
Location
Göteborg
Hej!
Jag heter Victor och flyttade till Göteborg för något år sedan. På grund utav jobb och sådant har rollspel hamnat lite på hyllan och nu tänkte jag försöka ta upp det igen, nackdelen är ju dock att min förra spelgrupp ligger ganska långt bort så hoppades på att hitta en här. Har spelat rollspel i nästan 13 år snart och testat många olika under den tiden men dom jag spelat främst är eon, neotech och vampire. Är van att både spela och spelleda och finner båda lika roligt och givande.
Om någon skulle känna att dom har plats för en till kille i sina mid-twenties i sin grupp så skicka gärna ett mail till vahlskog@gmail.com
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
356
Location
Inflyttad till Göteborg
Vi har precis påbörjat Vildhjarta-kampanjen med senaste regeluppsättningen av Drakar och Demoner. Vi är tre spelare och jag som SL, så vill skulle behöva någon mer i gruppen. Vi har siktet på att spela söndagseftermiddagar ungefär varannan vecka om det passar. Hör av dig om det låter intressant.

/j

ps. Någon moderator kan väl lägga detta i rätt forum. ds.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Välkommen till forumet, Vahls!

Du kan titta in på Sveroks karttjänst och kanske hitta en spelträff eller en förening nära dig.

Dessutom vill jag tipsa om Fiasco-gruppen som finns i göteborg. Trevligt folk rakt igenom.

Sen måste du såklart besöka GothCon. Det är förvisso först i påsk, men de som väntar på nått gott och allt detdär ...
 

Vahls

Veteran
Joined
25 Sep 2013
Messages
6
Location
Göteborg
Låter intressant! Vilka är dom här fiasco? Är du själv medlem? Vad brukar dom/ni spela? Hur skulle man gå tillväga för att "gå med" så att säga?
 

Vahls

Veteran
Joined
25 Sep 2013
Messages
6
Location
Göteborg
Det låter jätteintressant! Var dock ett tag sen jag själv spelade drakar o demoner men borde kunna hämta in reglerna rätt fort, jobbar ju skift så varannan söndag hade passat mig perfekt egentligen.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Som ordförande, kung och president* i Fiasco-gruppen ska jag försöka reda ut det här.
Det finns ingen Fiasco-grupp. Det finns fyra personer som tänkte spela ett parti Fiasco nästa torsdag. Du får gärna vara med.
Kolla in/skriv en rad i tråden Fiasco Göteborg. Där finns alla (knappt några) detaljer.

*självutnämnd i egenskap av, eh, trådstart.
 
Top