En sak som slog mig - om man inte är intresserad av stridsrundor utan bara kör strid som en direkt utmaning, men ändå vill ha koll på hur lång tid striden tog, skulle vara att t ex ha utmaningsslagen, ha en krävd "högre effekt" för att en sida ska vinna striden. Tiden som striden tog kan man sedan låta vara den sämsta effekten, exempelvis i sekunder - så ju skickligare båda sidor är(och om båda är ungefär lika skickliga), desto längre tar det att avgöra striden, medan glada amatörer besegras ganska snabbt av experter. Förmodligen med en lägsta-tid på 1 per runda.
Snabbt, smidigt, enkelt. För flera rundor så lägger man då ihop lägsta effekten hela tiden. Man kanske kan ge effektdifferensen som direkt skada (om man mäter sådant).
T ex effekt 5 högre än motståndaren krävs, Peter har effekt 1 och Kalle 7. Kalle vinner striden eftersom skillnaden är mer än 5, gör skada 6 (differensen) och tiden som går är Peters effekt (1 s).
Men det är klart, lite knivigare för flera motståndare, även om det är enkelt fixat - två lägsta effekternas tid, minimum 1/st, jämför effekt mot båda t ex. Sannolikheter lär vara till fördel för flera motståndare.