WRNU Rollspelschat?

stenhona_jobb

Veteran
Joined
28 Oct 2021
Messages
11
Finns det en wrnu chat eller dylikt som inte ar Discord? Discord ater min CPU. Vad hande med quakenet wrnu IRC?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Oj missade denna tråd!

Det ska finnas en IRC-kanal nånstans som drivs av forumiter men som inte är "wrnu" så att säga. Jag vet inte hur IRC funkar men en adress som brukar florera är "QuakeNet/#wrnu" men det verkar du ju redan ha koll på. Logga in med en IRC-klient men vet inte hur det funkar så jag kan inte säga om den kanalen är aktiv eller inte.

Förutom det tror jag inte att det finns någon annan wrnu-fokuserad chatt.
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
963
Location
Hamburg
Jo, #wrnu på Quakenet har jag hittat till. :) Fanns en utbrytargrupp där också, haha.

Behöver ni hjälp med integrationen? Varannan människa här är utvecklare, som det verkar.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Tack för erbjudandet! Jag ska kolla om det är nått vi behöver assistans med.

En sak är att hitta en bra plugin, tror jag så om någon har några tips så är det bara att messa dem.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ursäkta att jag frågar men vad sitter du på för dator en Pentium 90 mhz ifrån 90-talet?

Min telefon klarar för fasen av att driva discord 🤣🤣
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Discord är otroligt resurshungrigt. Jag tror att mobilversionen är native och därför ganska smal och rapp, men på desktop är det Electron vilket betyder att den laddar in en hel Chrome-process för att kunna rendera sidan. Att köra den i webbläsaren betyder att den där processen (din webbläsare) redan är laddad. Då är det bara ytterligare en flik.

Electron är en styggelse. Det är det som gör att en modern texteditor är typ en halv gig i storlek. Helt sjukt.
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
963
Location
Hamburg
Discord är otroligt resurshungrigt. Jag tror att mobilversionen är native och därför ganska smal och rapp, men på desktop är det Electron vilket betyder att den laddar in en hel Chrome-process för att kunna rendera sidan. Att köra den i webbläsaren betyder att den där processen (din webbläsare) redan är laddad. Då är det bara ytterligare en flik.

Electron är en styggelse. Det är det som gör att en modern texteditor är typ en halv gig i storlek. Helt sjukt.
Ah, OK. Själv kör jag Neovim på jobbet. :D
 

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
963
Location
Hamburg

Denna? För- och nackdelar?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,542
Location
Umeå
Jag skulle föredra en låda som är helt egen för forumet, där bara forummedlemmar kan skriva. En integration med Discord gör att vi tappar modereringsmöjligheter och autentisering. Plus att det är jättemycket mer komplicerat.

EDIT: inte integration med IRC heller. Det blev sådär när vi integrerade IRC och Discord.
 
Last edited:

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Jag skulle föredra en låda som är helt egen för forumet, där bara forummedlemmar kan skriva. En integration med Discord gör att vi tappar modereringsmöjligheter och autentisering. Plus att det är jättemycket mer komplicerat.

EDIT: inte integration med IRC heller. Det blev sådär när vi integrerade IRC och Discord.
Dessutom tappar ni ju alla de forummedlemmar som inte är intresserade av att registrera sig på sociala medier som Discord, eller skaffa sig IRC...
 
Top