Nekromanti Rollspelsbutikernas undergång.

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Dåligt utbud

Hoppas de då har bättre utbud att välja ibland i butiken än vad de har i sin nätbutik, de har typ nästan inget av det jag sökt efter i sin nätbutik.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
men det är en rollspelsbutik, dock. sen om du har rätt angående priser och allt har jag ingen aning om, då jag faktiskt inte köper saker längre, utan bara är där och träffar folk >.> (de kanske skulle göra om stället till butik/café?)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Rätt åt dig kanske

Jag vet inte, på något sätt är spelbutiker fortfarande magiska för mig. Det beror säkert på att jag är uppvuxen i en liten potatisblastomgärdad byhåla långt ifrån rollspelsbutiker. Att sitta med en tummad postorderlista över fler rollspel än man någonsin trodde kunde finnas hade sin charm. Men det slog inte känslan av att en gång vartannat år faktiskt åka till storstaden och se alla rollspelen uppradade på butikshyllorna.

En levande rollspelsbutik med spellokaler hade varit riktigt, riktigt mysigt. Det kan jag tycka än idag. Särskilt eftersom jag blev blåst av Tradition. När jag för första gången har en rollspelsbutik inom bekvämt avstånd så börjar de givetvis just lägga ner sin verksamhet. Bra för min ekonomi iofs. :gremsmile:
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Jag var där i somras och då tyckte jag utbudet så rätt bra ut, dock väldigt tätpackat som du sa (med ryggarna utåt).
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Flytta till Umeå

Haha, som umebo har jag aldrig hört uttrycket "Lill Stockholm" :gremlaugh:

Jo, de har en jävla massa gamla grejer där tror jag. Allt de har borde vara listat på hemsidan och det går bra att beställa från dem via postorder, men man måste förmodligen skriva ett mejl med vad manh vill ha. Den har ingen renodlad internetbutik.

/Balderk
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Re: Flytta till Umeå - finns bara ett svar

Finns bara ett svar

...

Honken måste vara Skelleftebo. Bara dom slänger ur sig sådana dumheter.
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Hm, två butiker? Jag har bara lyckats hitta en , dock är jag inte infödd Lund bo är bara där för att hälsa på flickan.

Med figur inriktad misstänker jag att du menar Utopia? vad heter den andra och var ligger den?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den andra ligger vid Clemenstorget, alltså det torget som är vi stationen.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Bokhandeln

Var på Akademibokhandeln i Jönköping under helgen. Måste vara ett bra tag sen jag var där för jag såg till min förvåning att de börjat sälja svenska och utländska rollspel i en mindre omfattning. Så det är väl inte omöjligt att rollspelen tar sig in på bokhandlarnas hyllor framöver.
 

peta

Warrior
Joined
25 Feb 2003
Messages
347
Location
Göteborg
Rekognisering klar

Det stämde :gremfrown:
De har fördubblat utrymmet för dataspel sedan jag var där sist. På brädspelsfronten var det fortfarande OK även om de hade ganska lite utrymme var det en hel del spel som trängdes där. Rollspelsfronten såg desto tråkigare ut. Verkade bara vara EB:s standardutbud.

Tråkigt
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Bokhandeln

Mycket beror på om folk går ditt och köper, gör ingen det, finns ingen anledning att fortsätta försäljningen.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,435
Re: Golem

Det är riktigt kul att det öppnar en ny butik på Göteborgs mest klassiska rollspelsbutiksgata (det blir väl den 4:e butiken på Aschebergsgatan?). Den stora nackedel jag hittills har sett med Golem är att de mer verkar satsa på lågt pris än ett brett sortiment. Om det finns en riktig butik i stan spelar prisläget inte lika stor roll som att de har de saker man vill ha inne (såvida priserna inte är löjligt höga, som Flammans var i slutet). Det främsta skälet till att jag beställer mina prylar från Leisure Games i England är inte priserna (prylarna går oftast att hitta billigare på andra ställen), utan att de har nästan allt man vill ha inne, att de har bra kundservice och att frakten går snabbt.

Om Golem kommer att bredda sortimentet, vilket de ju hävdar i sitt pressmeddelande, och de har trevlig personal (vilket de verkade ha på Gothcon) kommer jag garanterat att bli en tämligen kapitalstark och spendersam stamkund hos dem, annars får jag väl stanna kvar hos Leisure Games och göra lite ströinköp hos Golem av produkter som är billigare där.
 

stoned

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
33
Location
Göteborg, Västra Götaland
Re: Dåligt utbud

Det finns så himla mycket där ute att man storknar. Det är svårt för oss att lägga upp _allt_ i webbutiken... Men som det står i där:

"Maila kundtjänst om du inte hittar det du söker!"

Vi kan oftast få in det mesta folk letar efter. I samband med butiksöppningen kopplar vi dessutom in nya leverantörer så vi kommer utan större tvekan kunna ta in så gott som allt du hittar på Leisure Games, åtminstone i rollspelsväg.

God jul på er allihop, och se nu till att maila kundtjänst med alla era frågor :gremsmile:
 

stoned

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
33
Location
Göteborg, Västra Götaland
Re: Golem

Aschebergsgatan är en trevlig gata :gremsmile:

Vi ligger bara ett par portar från lokalen där gamla Spel & Sånt låg på den tiden Carl-Johan Ström var delägare.

Vad gäller sortimentet kolla mitt andra svar i den här tråden.

Huvudbudskapet var dock: "Om du vill ha något vi inte har, maila! Vi gör alltid vårt bästa för att fixa fram det kunderna vill ha." Vi har bara en bråkdel av de varor som finns hos våra leverantörer på webben.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den butiken heter Spel på clemenstorget..
En liten vägbeskrivning dit:
Om du står med ruggen mot malmborgs & sedan går rakt fram ca. 150 meter så bör du på höger sida se affären.
Hoppas att den här beskrivningen hjälpte...

/ Johan k, som xåå tippssar om du hittar nån med en fläta i skägget så har du även hittat mig.... :gremgrin: :gremtongue:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,435
Kundtjänst redan mailad... [ANT]

...och jag fick ett snabbt svar, så nu är det bara att hoppas att ni kan ta in de prylar jag vill ha. Tack och lycka till!
 
Top