Nekromanti Rollspelsbutiker.. vilka finns eg kvar?

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Under ganska kort tidsperiod har jag varit inne på Sf-bokhandeln i både Gbg och Malmö. På båda ställena slog det mig att de minskar ner mängden rollspel ganska rejält. Utöver detta har Spel På...(i Malmö och Lund) helt slutat med rollspel.

Det fick mig att börja fundera på hur många fysiska rollspelsbutiker det faktiskt finns kvar i sverige (eller, för att formulera det på annat sätt: Butiker som säljer rollspel öht). Jag känner till sf-bokhandeln i Malmö, Götet och Stockholm, samt Goblin Games i Göteborg, men sen tar det faktiskt slut.

Vilka mer butiker finns det eg. i vårt avlånga land?

Mvh
Ulf
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Prisfyndet i Uppsala har rollspel som en parentes i deras sortiment.

Hobbyboden i Östersund är en annan butik med en parentes i sortimentet.
 
G

Guest

Guest
Arcane vid Odenplan i Stockholm säljer rollspel - ganska mycket gammalt också.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Yes, stämmer bra. =)
Fan, vill dit. Synd att jag inte bor på Gotland.
... Får hälsa på alla mina släktingar där snart tror jag. För butiken ser verkligen mysig ut.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
solvebring said:
Yes, stämmer bra. =)
Fan, vill dit. Synd att jag inte bor på Gotland.
... Får hälsa på alla mina släktingar där snart tror jag. För butiken ser verkligen mysig ut.
Har varit där. Kan säga att butiken och personalen är väldigt trevlig! De gör också en väldigt fin insats för att locka fler till hobbyn t.ex. genom olika event osv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Persson said:
solvebring said:
Yes, stämmer bra. =)
Fan, vill dit. Synd att jag inte bor på Gotland.
... Får hälsa på alla mina släktingar där snart tror jag. För butiken ser verkligen mysig ut.
Har varit där. Kan säga att butiken och personalen är väldigt trevlig! De gör också en väldigt fin insats för att locka fler till hobbyn t.ex. genom olika event osv.
Låter ju hur najs som helst! =)
Personalen borde väl förövrigt utgöras av Kim själv antar jag?
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Tyvärr har de, som så många andra spelbutiker, svårt att få rollspel sålda, så deras sortiment på just rollspel är minst sagt litet (typ 1 ex vardera av D&D, Iron Kingdoms, Western, Saga, Noir och Skymningshem, med lite supplement till D&D och Iron Kingdoms, om jag minns rätt).
Med det sagt är det en trevlig butik i alla fall, med synnerligen trevlig personal.

/Daniel
 
Top