[Rollspelsbokcirkel] Omröstning: vilken bok först ut?

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det har pratats lite i #vrållådan på discord om att starta en rollspelsbokcirkel. Så nu kör vi!

Vad?
Det handlar alltså om en bokcirkel där vi läser rollspelsböcker. Det kan vara regelböcker, settingböcker, äventyr eller andra relaterade böcker.

Hur?
Vi börjar med att bestämma vilken bok vi skall läsa (se nedan). Sedan läser vi boken och skriver lite lösa tankar om vad vi läser i en dedikerat tråd här på wrnu. Jag lägger upp den tråden när vi bestämt vilken bok det blir. Och som avslutning bestämmer vi en tid för ett röst-möte, där vi kan diskutera boken lite mer ingående (förslagsvis på wrnu:s discord).

Röstning går helt enkelt till så att du skriver Röst: [boktitel] som ett meddelande här i tråden. Jag räknar ihop röstresultatet till helgen, och skapar tråden för att prata om spelet där. Lägg gärna till ett eller flera "B"-alternativ - för att säkerställa att det spelet som vinner har åtminstone ett gäng forumiter som är intresserade av att diskutera!

Du får självklart vara med på vilka delar du vill av ovanstående! Läs boken men skriv inget, skriv lite men skippa diskussionen, ha högljudda åsikter överallt utan att ha läst en sida....

Vilka...
....böcker kan man då välja på som första bok? Jo, någon av följande:
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Och jag vet ju vad jag vill prata om!

Röst: Drakar och Demoner: Chronopia, grundboken

Plan B: Blades in the dark, oktoberlandet.
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Jag har inte läst det riktigt så noggrant som jag skulle vilja, så:

Röst: Blades in the Dark
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Röst: LJSLarsson

Eller nej vänta. Reflex.

Röst: MÖRK BORG

ceruleanfive said:
Jag är med om det är:
… för dem har jag i bokhyllan.
Ja just det! Så kan man ju tänka.

Jag är helt ok med:
 
Last edited:

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Fan, det var svårt. Jag kan nog va med på det mesta men jag lägger min röst på: Fria Ligan: Mutant Hindenburg.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Eftersom jag är lat så tänker jag rösta på den enda av de där produkterna jag redan läst.

RÖST: Gradient Descent

Det är ganska många val; finns det inte risk att det blir typ en röst per alternativ? Och det som får två röster vinner? =)

EDIT: Jag är också OK med (har tillgång till), i fallande ordning:
  • Alien
  • Oktoberlandet
  • MÖRK BORG
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Kul initiativ!

Blades in the Dark är enda boken jag har i listan, det känns lite förmätet att rösta bara för det men jag hakar kanske på om det blir den. Annars lär jag följa diskussionen.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Jag är på om det är 5/5-rollspel som

Yoon-Suin campaign toolbox

Neverland: A Fantasy Role-Playing Setting

Gradient Descent is a sprawling sci-fi megadungeon

Blades in the dark RPG

MORK BORG

Carcosa - WEIRD SCIENCE-FANTASY HORROR SETTING
 
Top