[Rollspelsbokcirkel] Nominering: nästa bok!

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
575
Location
Göborg
Ett förslag är att ta ett spel som baseras på Forged in the Dark, dvs. ett som tillämpar Blades in the Dark, för att jämföra hur det kan göras; Wicked Ones var en Kickstarter men där skaparna valde att släppa reglerna gratis ett tag senare. Spelet går ut på att bygga din dungeon, plundra bygden runt om och locka till dig fler "kollegor" – och försvara hela sk*ten emot egoistiska, framgångsfientliga äventyrare som bara kommer och förstör av ren girighet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Efter att precis ha spelat igenom en kampanj med Skuggornas Mästare är jag lite nyfiken på vad andra tycker om spelet, men jag antar att jag är ganska ensam om det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Warhammer fantasy roleplay 2e!

Har lirat det, har det i hyllan, älskar det, borde läsa!
Ja! Det vore jättekul att diskutera. Jag *vill* älska det men stör mig på en miljon små detaljer. Visst var det du Zonk som skrev uttömmande om det spelet på annan plats?

Eller var det någon annan Warhammer fantast?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Ja! Det vore jättekul att diskutera. Jag *vill* älska det men stör mig på en miljon små detaljer. Visst var det du Zonk som skrev uttömmande om det spelet på annan plats?

Eller var det någon annan Warhammer fantast?
Oj, jag vet inte riktigt. Har jag skrivit om det? Jag kommer inte ihåg! Men - jag älskar exploderande skada och hur magin funkar med större fara ju mer kraft man lägger i det, och det skitiga, eländiga renässanslivet i städerna och de stenmörka och livsfarliga skogarna därikring, fyllda av beastmen och vampyrer och grönskinn, jag älskar yrkena och slumpade RP som försöker kämpa sig vidare och överleva i en elak värld. Men visst finns det ett otal attack-varianter och andra handlingar i närstrid och lite sånt pyssel.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Nominerade böcker än så länge. Nomineringarna stänger portarna torsdag 20/5 21:00, varpå vi röstar fram vilken bok det blir.

Jag har lagt till det jag uppfattat som "bonus" för respektive spel (vill säga, gratis PDF finns, någon kan tänka sig att köra en one-shot eller liknande).

Hojta om jag missat några bonusar!
  • Drakar och Demoner: Chronopia, grundboken
    • Bonus! Reglerna har varit utlagda som gratis PDF på internet tidigare av Riotminds. De går fortfarande att hitta, men vi får väl säga att det kanske är ett något tveksamt rättsligt läge runt dem.
  • Oktoberlandet
  • First Contact team
  • Vindsjäl
  • Degenesis RPG
    • Bonus! @entomophobiac SL:ar en kortare kampanj!
    • Bonus! Gratis regler som PDF
  • D20 modern
  • MÖRK BORG
    • Bonus! @Khan SL:ar en one-shot!
  • Hypertellurians
  • Trollbabe
  • Yoon-Suin campaign toolbox
  • Magical Industrial Revolution
  • Electric Bastionland
  • A Thousand Thousand Islands: zine 1-8
  • Gradient Descent is a sprawling sci-fi megadungeon
  • Warhammer fantasy roleplay 1:ed
  • Warhammer fantasy roleplay 2:ed
  • Mutant: År Noll
  • The Magical Land of Yeld
  • Paranoia(2016)
  • Gemini
  • Tenra Bansho Zero
  • Classic Traveller
  • Wicked Ones
    • Bonus! Gratis regler som PDF
  • Skuggornas Mästare
  • Cyberpunk RED
  • Nobilis 3rd Edition
 
Last edited:

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
  • Hypertellurians
Finns att läsa online, även om man förlorar mycket av spelets form:

 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Ett förslag är att ta ett spel som baseras på Forged in the Dark, dvs. ett som tillämpar Blades in the Dark, för att jämföra hur det kan göras; Wicked Ones var en Kickstarter men där skaparna valde att släppa reglerna gratis ett tag senare. Spelet går ut på att bygga din dungeon, plundra bygden runt om och locka till dig fler "kollegor" – och försvara hela sk*ten emot egoistiska, framgångsfientliga äventyrare som bara kommer och förstör av ren girighet.
Jag kan lägga en extra röst på Wicked Ones, jag var en av backarna och är djupt sugen på att titta närmare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,480
Location
Rissne
Jag nominerar Nobilis 3rd Edition, mest för att jag vill ha en spark i baken om att läsa klart den. Plus att jag behöver folk att prata med om hur dålig den är.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Sista chansen att nominera fler böcker eller erbjuda bonusar till böckerna som nominerats! Om en timme lägger jag upp tråden för att rösta!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Där stänger vi nomineringarna. Tack för alla bra förslag!

In med er och rösta på era favoriter nu!

 
Top