[Rollspelsbokcirkel] Nominering bok 6!

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
I den här tråden får du nominera böcker du vill kunna rösta på inför nästa bokcirkel. Nominering stänger Söndag 10/10 21:00.

Skriv ned i den här tråden vilka böcker du vill nominera till nästa gång! Fritt fram med hur många förslag du vill, så länge du själv kan tänka dig att prata om dem och att de är någotsånär relevanta.

Efter det röstar vi om vilken bok vi vill prata om (i en annan tråd, som postas efter att nomineringen har stängt), skriver lite om den framröstade boken på forumet och i #wrålan, och så avslutar vi med en video-chat där vi pratar om boken.

Ledorden för [Rollspelsbokcirkeln] är alltid "låg tröskel, högt i tak". Du är varmt välkommen att vara med på precis exakt de av aktiviteterna som du tycker verkar kul!

Vi ordnar datum och tid för video-chatten när boken väl är vald - lite längre bort om det är en tung bok, lite närmre om det är en lättviktare.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag kör ctrl+c/ctrl+v från tidigare nominering.

Daughters of Verona (Behöver det förklaras? :) )

Don't Rest Your Head (kul mekaniker!)

Lasers and Feelings (kort läsning, mycket diskussion)

Jag kan också tänka mig att läsa By the forest, scenariot som vann bästa scenario på Fastaval 2019.
Eller I Skräckfilmens Skugga till Ur Varselklotet som vann Fenix för bästa konventsäventyr samma år.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Eftersom jag ändå läser Alien just nu så vill jag nominera det. Jag kan tänka mig skriva om det (det lär jag göra oavsett), men kommer inte att vara med i någon röstchatt eller så.

Jag skulle också kunna tänka mig att börja skumläsa Dune, för det är nästa spel efter Alien. Jag är inne på en liten vända licensspel nu, märker jag.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag nominerar Lancer, för jag är lite nyfiken på Kill Six Billion Demons-skaparens Battletech-klon. Finns i Bundle for Racial Justice and Equality.

Nominerar också Double Cross, ett rollspel om superhjältar som fått sina krafter från ett virus som hotar deras mänsklighet. Finns på drivethru RPG.

Nominerar Ryuutama, NPC-rollspelet.

Nominerar också Saga (2006).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Jag börjar få slut på fysiska rollspel att läsa; jag köper till 90% inte rollspel om jag inte vet att jag ska spelleda det. Blev trött på att inse att jag hade massor av böcker som jag aldrig gjorde något av och som jag bara släpade med mig när jag flyttade.

Unknown Armies: bland det bästa BRP-systemet jag sett. Tänk dig Fringe och The Lost Room, Arkiv X eller Vampire, fast med magi och gudavarelser dolda i vår tid. Tillsammans med Don't Rest Your Head skulle jag nog säga att detta är ett spel man bör ha läst. Jag har dock inte läst allting i det, så det är dags nu.

Karma—A roleplaying game about consequences: ett spel som berättar hur man skapar en samberättarsession. Går igenom grunderna i scensättning, trygghets-principer, bygga relationer, hantera konflikter och sedan har den åtta stycken ståry-moduler där man i varje modul får en pitch, karaktärs- och relationslista och sedan frågeställningar för att bygga en värld. Kostar just nu 3$ på Drivethru RPG.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Eftersom ingen omröstningstråd startats än slänger jag in en eftersläntrande nominering: Spire. (Är det för sent återkommer jag till den nästa gång.)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ni vet vilket spel jag måste nominera? d20 Modern! :D
EDIT! Jag kan inte almanackan. Deadline igår...glöm vad jag skrev nyss. Kul med ny cirkel!
 
Top