[Rollspelsbokcirkel] Nominering: bok 3!

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
[Rollspelsbokcirkeln] rullar på!

Eftersom vi envisas med att inte välja "Chronopia" att snacka om i rollspelsbokcirkeln, så kör vi vidare till vi valt rätt!

I den här tråden får du nominera böcker du vill kunna rösta på inför nästa bokcirkel. Nomineringen stänger söndag 27/6 21:00.

Så: skriv ned i den här tråden vilka böcker du vill nominera till nästa gång! Fritt fram med hur många förslag du vill, så länge du själv kan tänka dig att prata om dem och att de är någotsånär relevanta.

Efter det röstar vi om vilken bok vi vill prata om (i en annan tråd, som postas efter att nomineringen har stängt), skriver lite om den framröstade boken på forumet och i #wrålan, och så avslutar vi med en video-chat där vi pratar om boken.

Ledorden för [Rollspelsbokcirkeln] är alltid "låg tröskel, högt i tak". Du är varmt välkommen att vara med på precis exakt de av aktiviteterna som du tycker verkar kul!

Vi spikar ganska raskt datum och tid för video-chatten när boken väl är vald.

Här är listan på spel som jag nominerar. Fyll på med de som du vill prata om! Om det är så att ditt föreslagna spel kommer med någon speciell fördel, kanske att du kan tänka dig att leda en one-shot, eller att reglerna finns gratis, så får du gärna skriva det i din nominering - det ökar chansen att spelet sedan röstas fram!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag har aldrig blivit klar till att läsa Pendragon 5.2 (som väl är 5.1 fast med snyggare bilder [och utan uppdateringar av känd errata :rolleyes: för Greg var en förvirrad man]). Så jag nominerar den.

Vinner den kör jag det gamla intro-äventyret från Pendragon 3, The Adventure of the White Horse, som jag tycker är det av alla publicerade äventyr som säljer/förklarar spelet bäst.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
Nominerar väl återigen Skuggornas Mästare då :)
Som bonus kanske det går att nämna att den är på rea just nu hos MylingSpel. Det är ju inte gratis, men å andra sidan är de ett företag som förtjänar lite stöttning också.
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Jag skulle vilja bli vrål pushad att läsa
Alien
CoC Svenska versionen
Skjut dom i huvudet

Håller på att bygga upp ett sug för Chronopia som jag tror att jag har kvar någonstans.
 
Top