[Rollspelsbokcirkel] Diskussion: Blades in the dark

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
En sak vi tar med oss till nästa gång är att tidigt sätta datum för "prat"-mötet, och sedan inte flytta på det. Då kan man åtminstone veta i förväg om man skall hetsläsa eller ej.

och på tal om det, hur ofta är "lagom" att köra bokcirkel? Är vi sugna på att redan nu rösta fram nästa bok, och sikta på att prata om ett par (4-6) veckor?
Jag tror det inte skadar att vi spikar spel att läsa redan nu, men datum för diskussion kan gott ligga en bit fram i tid.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Okidoki. Jag fixar en ny omröstning av bok, och så snart vi vet vilken bok det blir, även en omröstning för val av prat-dag.

Fritt fram att nominera fler än de som stod på förra listan (och även entos förslag) fram tills dess.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,607
Location
Uppsala
Okidoki. Jag fixar en ny omröstning av bok, och så snart vi vet vilken bok det blir, även en omröstning för val av prat-dag.

Fritt fram att nominera fler än de som stod på förra listan (och även entos förslag) fram tills dess.
Jag vill att alla läser hela metaplotten till Degenesis samt allt communitymaterial som försöker lista ut vad den betyder. Deal?!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,552
Jag vill lätt nominera d20 Modern (försitter minsann inte chansen!). Det kanske inte är ett exempel på bra rollspel, men så givande då att identifiera vad som är dåligt och varför det är bättre att leta alternativ! Eller hur det kan användas så man har roligt! Jag har många idéer här! :D

För den som vill läsa på vad d20 Modern handlar om kan man läsa här!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,607
Location
Uppsala
Jag vill lätt nominera d20 Modern (försitter minsann inte chansen!). Det kanske inte är ett exempel på bra rollspel, men så givande då att identifiera vad som är dåligt och varför det är bättre att leta alternativ! Eller hur det kan användas så man har roligt! Jag har många idéer här! :D
d20 Modern är ju extra intressant för att det är regelsystemet som används i kampanjen där författarna spelade fram spelvärlden till The Expanse.

“I just used d20 Modern,” Franck said, “and then kind of added my own futuristic stuff. Which is why The Expanse feels very grounded in today. It’s because the rule system was very ‘today,’ so no laser guns, no plasma weapons.”

Citat från en artikel i Polygon.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,720
Location
Eskilstuna
Jag vidhåller att jag gärna tar Vindsjäl härnäst.
Det är ju superfint att höra!

Frågan är om jag ens skulle vara med då – så att det känns bekvämt att säga vad man tycker. Men jag vore väldigt nyfiken på att höra både ont och gott.

En annan grej som kan vara dum är ju om jag är med och förklarar vad som är "rätt" tolkning hela tiden. 😄
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Jag känner att vi borde ha en helt ny omröstning i en ny tråd, där folk får föreslå spel (gärna med motivation) igen.
Ja. Folk kanske inte längre är intresserade av spel de föreslog förra gången, eller har upptäckt något nytt som verkar ännu roligare.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Det är ju superfint att höra!

Frågan är om jag ens skulle vara med då – så att det känns bekvämt att säga vad man tycker. Men jag vore väldigt nyfiken på att höra både ont och gott.

En annan grej som kan vara dum är ju om jag är med och förklarar vad som är "rätt" tolkning hela tiden. 😄
Jag är superintresserad av att höra vad du tänker och tycker om Vindsjäl! Om det blir det som är nästa spel kan vi ju fundera på vad som känns bra och bekvämt för alla inblandade - kanske en sittning då du "föreläser" (och svarar på frågor), och sedan en mer dedikerat diskussion där du får vara med om du vill, men på samma premisser som alla andra kanske?
 
Top