Nekromanti Rollspelsaffärer :-(

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Tjena!

Var in om hos den lokala hökaren och kollade efter NO för första gången på säkert 2 tim^h^h^hmånader för lite sen. Ögnade först igenom nya "Wheel of Time" rollspelet, eftersom det stod framme - synd att en så fin värld ska drabbas av ett så uselt spelsystem.
Ställer ifrån mig WoT när jag upptäcker NO, som står en bit brevid, två exemplar som ser ut som min gamla N2 bok (MAO kantstötta med extra hundöron). Vad är detta, en begagnathandel?!?

Ögnar igenom den också. På layoutfronten intet nytt, det mesta har vi sett förut. Inget fel med det. Bra beskrivningar på det mesta jag hann läsa, om än något utflippade namn på en del produkter. Jamför precis tjockleken med N2-boken som står brevid i hyllan (ungefär hälften så tjock - lika tjock som N1-boken) när jag får syn på prislappen - AAAAAAAAAAHHH!!! Kvickt tillbaka med boken. Lyfter N2 för att kolla. Jo, N2 kostar forfarande 298 kronor, precis som när jag köpte det. Kollar NO igen. Trehundratrettioåtta kronor!!! AAAAAAAAAAHHH!!!

Köpte inte boken - inte till det priset. Hem kvickt som attan, sparkar igång datorn, muttrar det här kan _inte_ stämma, slår upp Neogames webshop. 250 spänn. Fortfarande inte min prisklass, inte detta året IAF, men dock...

Fler som hittat ockrare av samma snitt?

Sebastian

(Det största felet på NO sitter bakom disken i affärn!)
 

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
Upprörande! Minst sagt./images/icons/mad.gif

Tacka vet jag SF-bokhandeln, där köpte jag mitt ex i glänsande fint skick (tills sidorna börjar ramla ut /images/icons/wink.gif) för endast tvåhundrafyrtionio riksdaler.
Vad heter den elake handlaren egentligen, han skall upp på min svarta lista.

DONK
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Re: Har du redan lyckats sabba boken? [NT]

Om du inte lyckats ha sönder boken har inte spelat/images/icons/wink.gif
 

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
Re: Har du redan lyckats sabba boken?

Nä, inte än.

Jag skrev: 'tills sidorna börjar ramla ut', dvs med antydan att det gör de säkert förr eller senare./images/icons/sad.gif

Jag har bara läst igenom den en gång (förutom vapenbeskrivningarna och dito tabeller som dessutom är täckta av dregel) så sidorna skall nog inte börja flyga iväg än på ett par veckor.


DONK
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
WOT [OT]

Inget fel på det systemet. de har ju tagit det bästa ur d&d3 och tagit bort det sämsta...

släng på grim n gritty reglerna som finns någonstans på nätet (sök på d&d forumet så hittar du en länk...)

sen har du ett bra och trevligt spel.

men en lång diskussionen hör ju egentligen inte hemma här.. men jag tänkte bara tipsa dig...

chrull
 
Top