Nekromanti Rollspels webbplats

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Hej. Jag heter Isak, och mina fritidsintressen är webbprogrammering, rollspel och skrivande.

Jag har gjort en enkel rollspelswebbplats för skojs skull som heter www.sagohamnen.se.

Kul att ni fräschat upp designen på denna webbplats.
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Steg ett är att registrera sig. Sedan kan man t.ex. välja att delta i ett äventyr. Då får man skapa en spelkaraktär/roll som man vill spela i äventyret. Spelledaren för äventyret bestämmer sedan om han/hon vill acceptera karaktären och ansökan.

Om man väl kommit med i ett äventyr, så kan klicka på en knapp för att komma till själva chatten. Här är tanken att man kan spela rollspel tillsammans. Enbart de som deltar i äventyret skall kunna läsa chatten. Till skillnad från en chat så försvinner inte inläggen. Man kan alltså logga in när som helst och se vad som skrivit i chatten.

Tanken är att man skall kunna gå in i olika roller i chatten, utan att det blir tydligt vem som sagt vad. Spelledaren kommer t.ex. heta SL, och spelarna kommer att kunna skriva inlägg med deras spelkaraktärs alias.

Har man spelat ett litet tag, och inte vill glömma av vad som hänt, så kan man välja att föra krönika. Det innebär att spelledare (eller en utav spelarna) kan skriva ner vad som hänt senast i en krönika. Denna krönika kommer att vara synlig för alla utomstående. På detta sätt kan utomstående läsa andras äventyr. Förhoppningsvis kommer krönikan att bli lång och spännande; och vem vet kanske det blir en bok tillslut.

Jag har inte provspelat ett äventyr på webbplatsen ännu, men det skulle vara kul att pröva :)
 

olofglans

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
102
Location
Göteborg
Hehe, nja. SL kan utge sig för att vem som helst, men om man ser på användarnamnets länk så avslöjas vem som egentligen skrev.

Jag har stött på ett problem på hemsidan; knappen till chatten är borta. Typiskt.. Jag håller på och ändrar om koden, så kanske att det får dröja några dagar tills allt fungerar som det skall.
 
Top