Nekromanti Rollspels Värd...

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
De senaste veckorna har jag suttigt klistrat framför nätet och läst en tjock Fantasy roman serie som totalt trollbundigt mig :gremsmile:
http://www.sennadar.com

boken är gratis bok på nätet mycket magi blod strider och förvånands värd "trevlig" hjälte även om han har en tendens att slita strupen av folk som säger fel saker..

Denna värld som författaren har skapat skulle kunna bli en otroligt rolig spel värd.

Hans syn på magi är klart uppfriskande det fins 4 olika typer av magi

En dödlig person kan bara lära sig EN typ av magi utan att riskera livet. ( vissa varelser som Drakar och Werkats som EJ åldras kan lära sig mer än en typ av magi )

Sorcerer som kan använda sin magi till att totalt blocka prästers magi och är den kanske effektivaste magin. man måste vara född med Sorcerer förmåga för att kunna lära sig.

Priest magic de kan göra klart mycket specielt hela men även kasta destruktiva eld bollar deras kraft kommer från den gud/gudrun de dyrkar. Priest kan använda sin magi för att blocka Wizards magi samt förvisa demoner.
Teorin kan vem som helst bli Priest men ju bättre buddis du med guden desto starkare kan du bli.

Wizards alkemi tillverka magiska föremål kontrollera demoner och förvandla sig själv är bara lite av vad denna typ av magi kan göra.
Vem som helst kan lära sig Wizards magi den kräver oftast komponententer för att användas så packning och labb är måste om man ska bli mäktig. En Wizard kan blocka en Druids krafter.

Druids Now we cooking Druider är kanske den mäktigaste typen av magi man kan göra ALLT med druidisk magi MEN en druid mislyckas bara EN GÅNG. Normalt DÖR en druid om han misslyckas med sin Spell därför finns det få mäktiga erfarna gamla druider. En Druid kan använda sin magi för att blocka Sorceres.

Bok serien är helt klart otrolig bra att läsa senare kommer även högre typer av magi fram hur en Sorcerer kan bli en Weawspinner och högre versioner av Druid magi.
gillar Wearkatterna :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jättefint hatten, men..

Detta borde väl ligga på rollspelarkulturforumet? Flyttar.


/Arvidos, som kanske ska kolla upp den där boken.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Du har rätt Arvidos men!..

Jag tänkte mig inte för när jag skrev inlägget så det hamnade på fel forum :gremblush: flåt..
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: The error remains

arvidos arvidos... när ska du LÄRA dig? :gremgrin:

jag får väl göra rätt då.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Läsbar underbar berättelse

Hur som helst Det är en underbar berättelse spännande och gripande :gremcool: samt Tarrin är klart en fräsh fläkt bland alla fantasy hjältar som normalt har så djävla hög moral och samvete så man mår illa..
Nä Äntligen en Pragmatisk HJÄLTE som förstår vikten av att ibland är det effektivaste sättet att döda en fiende att använda gigantiska eldbollar även om den kollektiva skadad skulle döda inte bara skurken utan oskyldiga folk med
:gremtongue:

Hej Vi har en sur bärsärk till Krigar/sorcerer/druid/Wearcatt och vi är inte rädda för att släppa lös honom.. Faktum är att han smet iväg innan vi han hindra honom så be er sista bön eller läs berättelsen. :gremcool:
 
Top