Nekromanti Rollspels-podcast

Fredde

Veteran
Joined
23 Apr 2009
Messages
1
Hej alla rollspelare! Jag och mina vänner har en hemsida med tillhörande s.k. podcast, och i den senaste podcasten bestämde vi oss för att pröva att spela rollspel (Star Trek-rollspelet från Decipher, för er som undrar) och spela in resultatet. Eftersom vi alla tre är nybörjare blev det kanske inte världens bästa spelomgång, men vi gjorde det mest som ett kul experiment.

Jag har sett andra ljudinspelningar av rollspelsessioner på engelska (bland annat till Call of Cthulhu), men mig veterligen är det här det första svenska försöket (rätta mig gärna om jag har fel). Vad tycker ni, skulle podcasts kunna vara ett gångbart medium för rollspelande?

(Om ni är extra nyfikna lade jag också upp lite extramaterial till podcasten på vårat forum.)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,615
Location
Rissne
Fredde said:
Vad tycker ni, skulle podcasts kunna vara ett gångbart medium för rollspelande?
Jag har ju för det första jättesvårt för information som är enbart audio (jag blir distraherad av annat och missar en massa, måste spola tillbaks etc) och för det andra har jag nog inte riktigt begripit fördelen med just podcasts, men jag försöker ju spela in Evolutionens Barn-speltesten när jag kan (bara en gång hittills). Tydligen finns det folk som orkar lyssna, och som (till skillnad från mig) faktiskt kan hålla fokus tillräckligt länge för att missa en massa.

Så, svaret är: Föe mig personligen? Näh. I allmänhet? Visst.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Svinkul att lyssna på. Gärna mer sådant.
Dock vore det najs om ni just (inför rollspelssessioner) som ni vill att folk lyssnar på här, lägger upp ett separat klipp med bara spelsessionen så att man slipper höra allt allmänt nördsnack innan. Jag menar, visst, det är kul. Men i just rollspelssyfte vore det skönt att kunna få lyssna på spelsessionerna utan att få med en massa annat dösnack på köpet. Jag menar, då har man ju alternativet att höra hela era casts om man vill... Eller höra del för del.
Ni kanske kunde göra så med allt?
Hela casts, men även att man, om man vill, kan lyssna på bitar av alla casts - just det man vill höra. T.ex. ni gör en delsida med bara bokrecensioner, en med bara spelrecensioner, och en med övrigt osv, men såklart en med varje cast i sin helhet också då först och främst...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Möjligen redigera spelet lite för att få upp tempot. Klippa bort lite "öh" och "äh" och regeldiskussioner, som visserligen hör till spelet, men som kan vara lika skönt att slippa när man lyssnar på det.

Kul grej att lägga in låtar här och var, dock.

P.
 
Top