Nekromanti Rollspels musik?

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Hej!
Jag undar ifall någon har någon ide på rollspels musik, när vi spelar så brukar vi lyssna på gladiator sound track, meditations cd skivor, bg 1-2 soundtrack och lite annat smått och gott. Vet du någon skiva som är bra så maila eller skicka ett inlägg.

--Crusader--
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
BG 1-2? Vad är det?

Jag har ingen aning...

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Det finns ju många soundtracks till filmer som är bra: Amistad, Braveheart, Conan, Crouching Tiger Hidden Dragon, Fight Club, Ghost in the Shell, Joan of Arc, Starship Troopers, The Name of the Rose, The Rock, Willow, bara för att nämna några. Bör gå att få tag på i en skivaffär eller på annat sätt...



<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Nr. 10 ute nu!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Till framtidsspel så borde musikstilen Ambient passa bra. Lugna, instrumentala låtar. Lyssna online på winamp.com.

Smart att använda instrumentala låtar.. Annars kan spelarna sitta och lyssna på låtarna istället för lyssna på SL. Rollspelsmusik ska IMHO bara vara stämningsgivande och ligga i bakgrunden.

Antar av musiken att du spelar fantasy.. Spelet Revenent har ett par spår som sitter fint.

/[color:green]Han</font color=green> som nästan aldrig använder bakgrundsmusik
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
Mortiis. ´nuff said.

Okejdå, jag förklarar lite närmare..
Mortiis = norsk kille med lösnäsa, alvöron och fladdermusvingar. Han har släppt ett flertal skivor och de jag hört har varit väldigt stämningsfyllda och passar utmärkt att ha i bakgrunden vid fantasyrollspelande.

Vill även tipsa om Arcana, även detta mycket stämningsrik och ofta dramatisk instrumental musik. På sin höjd lite dämpad körsång i bakgrunden, men sånt har ju aldrig heller suttit helt fel :)

Ligger musiken i baldurs gate som separata musikspår på spelskivorna eller finns det riktiga soundtracks att köpa?

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Bloodsbane on 2001-09-20 15:39.</EM></FONT></P>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Klassiskt !

jag tycker nog at klassiskt alltid går hem i nästan alla lägen.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
"<EM>Ligger musiken i baldurs gate som separata musikspår på spelskivorna eller finns det riktiga soundtracks att köpa?</EM>"
Som CDspår antar jag.. Det gör de iaf i Warcraft 2, AvP, HL, CS och Revenent

/[color:green]Han</font color=green> som har de på datorn (AvP, HL & CS = bra till skräck)
 

Hallski

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
44
Location
Stockholm
Soundtrack till "Last of the mohicans" är bra.
För skräck-rollspel är soundtrack till Bram Stroke's Dracula absolut oslagbar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Musik till CS? Nääää

Joooo.. Jag kan erkänna att <EM>alla</EM> inte är bra men om man tar och väljer ut de mest stämningsfyllda från AvP, HL och CS och bränner ut de på en CD så blir det en rätt hyfsad CD m runt 25 låtar.

/[color:green]Han</font color=green> som aldrig använt stämningsmusik förutom just den CD:n
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Baldur's Gate 1 och 2. (NT)

DU...
Hur i helvete lyckas ni spela till BG musiken. Det finns inga track filer på skivan av vad jag har förstått

Okej, vem känner för att strypa mig nu då?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,522
Location
Helsingborg
Re: Musik till CS? Nääää

"<EM>Jag visste bara inte att det var någon musik till CS,</EM>"
Näe, du har rätt *skratt*. Det är ju "Opposing Force" som har CDspår.

/[color:green]Han</font color=green> som inte ångrar att han köpte org.spelet för 200:- (inkl. CS+uppgrad. och OP)
 
Top