Nekromanti Rollspels Museum nere / dött ?

s0rrier

Veteran
Joined
28 Feb 2003
Messages
7
Hej !
Undrar bara om rpg museum, http://hemsidor.torget.se/users/r/Randalf/
är eller dött.Försökte maila adressen som
fanns på sidan, Men fick " failure delivery ".
Anledning att jag frågar är för att jag tycker det
är en bra sida för oss nostalgiker, och jag skulle
gärna se en sådan sida levande, då tanken slagit
mig att bygga en själv om den som finnes är död.
Den verkar inte uppdaterad på senaste året heller.
vad tycker / tror ni ?

s0rrier
 

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Det står ju en förklarig på första sidan, jag citerar.

Så har det då hänt. Rollspelsmuséet har vuxit ur sina 20Mb och ryms inte längre på Passagen. Detta innebär att inga nya uppdateringar kommer att kunna ske förrän jag flyttat till ett större och rymligare hus. Tillfället lämpar sig utmärkt till den totala ombyggnation som jag så länge talat om men som inte blivit av på grund av en eller annan anledning. Jag kommer att ägna stora delar av sommaren med detta rekonstrueringsarbete (för vem vill vara ute i solen och ha det skönt?). Det är min förhoppning att jag till hösten ska kunna komma tillbaka med ett större och bättre museum. Tills dess kommer naturligtvis det befintliga att ligga kvar som det är (utan nya uppdateringar) och slutligen vill jag säga till alla er som skickat in bilder och texter till ännu oupplagda moduler: Misströsta inte ty ert material är inte bortglömt och det kommer att komma med i det nya muséet. I väntan på Rollspelsmuséet v6.0: Ha en skön sommar.
Det var alltså planerat att komma ut i uppdaterad version i höstas. Min gissning är helt enkelt att utveckligen av den nya sidan tog längre tid än vad han hade räknat med.
 

s0rrier

Veteran
Joined
28 Feb 2003
Messages
7
.... I väntan på Rollspelsmuséet v6.0: Ha en skön sommar.
denna info finner jag lite väl gammal ... , man börjar ändå undra om det verkligen kommer upp någon ny sida ...
Jag blir lite skepiskt ... Men vi får väl se då , eller ?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,318
Location
Göteborg, Lindome
Re: Nej, läs Hans inlägg istället :D [NT]

Fast det står ju just så på sidan som Han gav oss länken till...

Sista uppdateringen gjordes i Maj förra året. Man undrar ju som sagt om sidan egentligen lever.

Speciellt undrar jag om det är någon idé att skicka in Titan Games-material till honom.

/Mikael
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Titan Games-material

"Speciellt undrar jag om det är någon idé att skicka in Titan Games-material till honom."

Redan gjort och jag har fått svarsmail från honom också. Det var dock strax innan sidan slutade uppdatera.

Jag saknade dock Legend 2-5 så det kan du ju vara beredd med ifall den drar igång igen.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Nej, läs mitt inlägg istället

Själv skickade jag mail och erbjöd mig skriva in lite information om några Sinkadusnummer.. Jag gjorde det för 3-4 månader sedan och har fortfarande inte fått något svar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som gärna skulle ta över sidan i samarbete med någon annan (en sådan sida får absolut inte dö!)
 

s0rrier

Veteran
Joined
28 Feb 2003
Messages
7
Re: Nej, läs mitt inlägg istället

jamen Maile adressen funkar ju inte helller,
så jag e skeptisk ... Hoppas det dyker upp info snart .
 
Top