Nekromanti Rollspels Dnesitet

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
jag bara undrar , har ni nånsin träffat nån i skolan / jobbet eller nått annat som spelar rollspel , inte jag, ja förutom en av dom som jag spelar med då...
skulle gärna villja veta ifasll det finns fler rollspelar neråt landet. ( sitter i Dalarna sern i )

MWH Sir William Besario

För mig i tiden!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hmm det verkar som de flesta nät-aktiva rollspelarna finns i göteborg och områdena i söder... ...

chrull
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>jag bara undrar , har ni nånsin träffat nån i skolan / jobbet eller nått annat som spelar rollspel</I>

Jodå, rätt ofta. Ibland kan man även <I>höra</I> det på deras sätt att uttrycka sig.
"Ok, får kolla utskriften... Hm, det där funkade inget vidare alls!"
"Nä, där slog du nog bara ettor..."
"AHA!"

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Man kan även finna andra rollspelare när man är på fester.

–Hur många öl har du kvar?

–Jag har 1t6 st.


–Savingthrow gentemot fylla.. osv

Profeten från Norr
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Hmm det verkar som de flesta nät-aktiva rollspelarna finns i göteborg och områdena i söder... ... <p><hr></blockquote><p>Jepp det verkar så. Dock kanske det skall nämnas att tyngdpunkten i wrnu redaktionen ligger norr om Mälaren =]

(Den här tråden hör fresten inte hemma här =])

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Re: upptäcka rollspelare

...eller, ''Kom så skall du få se ett typiskt fummelslag i arkitektur.''
(När byggjobbarna på universitetet hade satt halva dörren framför väggen).

En vänlig nick från en totalt främmande människa när man skuttar omkring i sin LinContröja är ju också ganska avslöjande.

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Shadowcat

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
32
Location
Varberg
Re: Norrland

Hmm

Jag skulle vilja säga att de bästa rollspelarna kommer ifrån Norrland. I alla fall de bästa spelledarna.
Även de mest förnugtiga personerna verkar även komma därifrån


Shadowcat
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Norrbotten

JA du Shadowcat.. Jag håller med till fullo.. fast det är klart.. allra smartast är man ju om man kommer från Norrbotten.. Fast jag bor i Fränsta nu.. Mitt i Sweden..

Profeten från Norr..
Är övertygad om Tolkiensällskapets skuld.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,061
Location
Linköping
Re: svansen slokar

Jag skulle vilja säga att de bästa rollspelarna kommer ifrån Norrland. I alla fall de bästa spelledarna.
Även de mest förnugtiga personerna verkar även komma därifrån


Linköping ligger inte i Norrland. Betyder det att jag varken är en bra spelare, bra spelledare eller särskilt förnuftig? *snyft* :gremwink:

Eller är jag kanske undantaget som bekräftar regeln? *vift, vift på svansen*

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Norrland

mm. Så det betyder att rollspelare från Mölndal inte är bra?? Jag har inte fått någon kritik innan om att jag skulle vara dålig rollspelare eller spelledare. Jag kanske är det iallafall......

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Krig.

En sak jag tänkt på.. Om Sverige skulle störtas i inbördeskrig skulle nog landet delas upp i Norrland, Stockholm och Göteborg. Det är dom olika "folken" i Sverige, dom man kan dra vitsar om (Dumma Stockholmare/Norrlänningar/Göteborgare.) och så. Sen har vi ju skåningarna, men dom skulle nog alliera sig med Göteborg eller gå över till Danmark. Och det är så Sverige är uppdelat nu också! Kors då!

Presto! Så kom man på en rollspelsidé.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Jeep Jeeep *ler* förnuftig *hmm*

Jeeep Jeeep förnuftig jeeep det är vi norrbottningar Jeeep *hmm* VÄNTA folk brukar inte kalla mig förnuftig *hmm* Filosofisk JA små galen JA totalt galen Många gånger.. Men förnuftig *hmm* oki

Hatten_jc förnuftig men inte vidare seriös idag i alla fall....
Norrläningar är ett tuffare som utan problem överlever den hårdaste kylan och hårdaste motgång oavsätt storm kan kläcka ur sig en uppmuntrade ord med en deppad min ""He kan bli värre"
En norrlänning vet att uppmuntra livets små goda sidor.. "Gö ett ont så lever ja"
En norrläning är är romantiskt och kan med sina vackra ord få en kvinna att smälta.. "Ja har sätt värre"
En norrläning är lung i farans stund. "No kan jag vänte men om yxan i min ryggen kan vet jag int.."
En norrläning har blivigt denna verbalt begåvade och hådra individ av flera orsaker..

1 Jäämt denna förbannade KYLA Guu va vi fryser dag och natt städigt och jämt.. *suck*
"Men he kommer bli värrer seru och då klage vi"
2 Optimistemen i norrland är stor "Jämne plågor gunnar ?"" "jaa ont gör re men ja lever åt minst men int blir de nå bättre för de""
3 Vårat verbala språk är vackert och flytande och vi är naturliga på att smickra folk troligen avundas vi vår talang över HELA VÄRDEN. "Ja int är ru så ful för att va kvinn int"" "Hä va en snygg trasa"" "Hä va int så fult"" "Ää int ser du lastgammal ut int""
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Top ten i att hata Norrland

Här kommer de 10 bästa skälen att hata Norrland
(Obs, läs detta med viss Ironi och Humor!)
:)

1) Timrå IK
Jag hatar Timrå, fy faan vad jag hatar dem! De är fula, kaxiga och dryga.

2) Skatteutjämning
Läste nyligen hur djävla mycket (de flesta) Norrlandskomuner får ut per kapita från den satans Robin Hood skatten, helt djävla sjukt... Ren och skär komunism!

3) "Vi flyt int"
Nej lev kvar där uppe i lapphelvetet och lev på bidrag ni.

4) Modo Hockey
Inte fullt lika äckliga som Timrå, men jag hatar dem ändå!

5) Kyla
Det är inge kul med Kyla

6) Snö
Se ovan...

7) Luleå Hockey
Ännu ett drygt och äckligt hockeylag

:gremcool: Mörker
Så att man inte ser infödingarna i tid till att fly.

9) Glesbyggdsstöd
Inte nog med att de ska ha massa skate"utjämning", de ska ha massa specialbidrag oxå!

10) Surströming
Fy faaaan vad det stinker!


/Bjorn
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Top ten i att hata Norrland

<I>2) Skatteutjämning
Läste nyligen hur djävla mycket (de flesta) Norrlandskomuner får ut per kapita från den satans Robin Hood skatten, helt djävla sjukt...</I>

*Host* Binnikemasken Stockholm suger drygt 40 miljarder spänn ur Norrbotten varje år i malm, vattenkraft och timmer - statliga intäkter som bokförs direkt in i hufvudstadens ficka för att de har förlagt gruv-, el- och skogsbolagens huvudkontor här.

Mer än hälften av all elkraft i Sverige produceras i Jokkmokks kommun, och Jokkmokksborna får betala Sveriges högsta elpriser. <I>Där</I> kan man snacka sjukt.

<I>9) Glesbyggdsstöd
Inte nog med att de ska ha massa skate"utjämning", de ska ha massa specialbidrag oxå!</I>

För Norrbotten, ungefär 200 miljoner. Jämför siffran ovan.

--
Åke
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Top ten i att hata Norrland

Vekling :)

Profeten från Norr..
Är övertygad om Tolkiensällskapets skuld.
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Om det nu är så bra... (OT!)

Varför bor du då inte själv (kvar?) där???
(Eller är din profil kanske felaktig?)

Dessutom så tog du ju inte ens upp de viktigaste frågorna, de om hockeyn...

Djävla skoterraggare
:)


/Bjorn
Hellre gatsopare i 08 än kung av norrland.
 
Top