Nekromanti Rollspelet ni väntat på!

TheGoblin

Veteran
Joined
13 Aug 2001
Messages
91
Location
Norrrrrland!
Äntligen är en spelbar version av
"Evil invaders from the Amazing planet of Doom" (EAD)
färdig! Jag har skrivit ner det mesta som behövs för att kunna spela, och det enda som är kvar är lite finslipning på yrkesområdena. Men det här är i alla fall den spelbara Beta versionen!

För er som inte vet vad EAD är för rollspel så skickar jag med en liten introduktionsberättelse här:

Ewy tittade sig spänt omkring. Han stog mitt i en bilkorsning, men som tur var så är det folktomt just nu. Han har just slutfört sitt uppdrag
och väntar otåligt på att hans kamrat ska hämta upp honom. Plötsligt hör han ett skrik ifrån sidan av gatan.
-AAAAAAH! EN UTOMJORDING! hörs ifrån en ung jordflicka
Ewy suckar djupt. Ännu ett vittne att radera ut. Han tar fram sin neutraliserare och springer emot hon. Flickan får panik och springer skrikandes in i en gränd. Ewy tittar mot platsen där flickan kom ifrån. Det var en biograf med texten "Ikväll: Alien invaders from Mars".
Ewy rycker på sina små axlar och fortsätter med jakten. Han rusar in i gränden och ser att han hade tur den här gången. Flickan hade sprungit in i en återvändsgränd. Ewy tar sin neutraliserare, ställer in den på två timmar och trycker av. Det sken snabbt till med röd färg och sedan
stod flickan helt stilla. Ewy pustade ut och vände sig om.
-Hubbum skruffablabugg tjockoflagg?!? lät det
Ewy är inte så bra på spanska och det var just det språket som lät utifrån gränden. En polis springer plötsligt in i gränden.
Han drar vapen! Ewy reagerar snabbt med att ta fram sin laserpistol. I en blixtsnabb rörelse får polisen ett skott i högerarmen och
han skriker till något i en liten metallåda.
Ewy blir orolig. Det börjar urarta. Han springer fram till den skadade polisen, som har fått ett en decimeter stort hål i högeraxeln,
som skriker som en stucken gris på asfalten. Ewy börjar undra vad som tar hans vän så lång tid. Då hör han ett ljud.
Från båda sidorna av gatan ser han ett stort antal polisbilar svänga in med sirernerna påslagna. Sammanlagt fem bilar omringar Ewy och
ett antal poliser hoppar ut och riktar vapen mot honom. Ewy suckar väldigt djupt.
-Vart kommer du ifrån? Vill du oss något ont? Vad har du i handen? vrålar dom med megafon.
Människor i dom närliggande hyreshusen tittar ut på gatan och ser och hör vad som händer. Då ser han plötsligt något över hustaken.
Jaha, det är hans vän som kommer med sitt UFO. Inför hela poliskåren och ett femtiotal hyresgäster stannar det "flygande tefatet" mitt i en korsning.
Och där står Ewy. Mitt framför åtta tungt beväpnade poliser som han misstänker har kallat på underrättelsetjänsten, ett femtiotal civila hyresgäster och en skrikande polis ligger skrikandes bredvid honom. Samtliga stirrar på honom och det där UFOt som svävar ovanför dom. Ewy suckar djupt en gång till.
-Det här kommer att bli en låååång natt. säger Ewy på sitt eget språk.
Han tar fram sitt lasergevär och börjar rusa emot dom.


Man spelar som en av de Grå utomjordingarna! Två till tre decimeter långa rymdvarelser med överdrivet stora vapen och allt annat roligt som en utomjording förväntas ha.

Jag förväntar mig kritik angående spelet, både bra och dålig.

Tack så mycket på förhand!
Mvh
/TheGoblin, stolt skapare av EAD
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du fick inte många svar på ditt rollspel du, vilket var synd eftersom det är en både originell och spännande idé.

Själv tycker jag kanske att du kan slå ihop egenskaper som är lika varandra för att göra det enklare och snabbare, men du ska ha beröm för att du använt dig utav ett så lättbegripligt spelsystem. Man greppar snabbt hur spelet skall gå till och det är verkligen ett stort plus.

Jag vill kanske se det lite enklare ändå, och så vill man gärna ha lite mer sköna stämningstexter (gärna syrliga kommentarer från rymdvarelsernas modervarelse eller något liknande som kan ge skön krydda åt läsupplevelsen) och matigare textinfo som inspirerar spelledaren till att hitta på äventyrsförslag.

Men du är på god väg, och det är ett intressant spel.

/Riz
 
Top