Nekromanti Rollspelerska sökes i Stockholm

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
Rollspelerska sökes

Var hälsad,

Som texten inleder söker vi en kvinnlig rollspelare till vår rollspelsgrupp idag.

Valet av kön är av den anledning att vår grupp idag består av 4 grabbar (SL plus 3 spelare) och en tjej och ser väldigt positivt på att ta in en tjej till. Vi tror att det kommer skapa ett annorlunda spel där vi tror på mångfald ger fler färger och nyanser. Vi spelare med karaktärspel och skådespel i en anda som många beskriver "bords lajv". Så för dig som spelare blir det att agera och röra på sig mycket och ha tärningarna som en bakgrunds faktor som indikerar hur du lyckas eller missslyckas snarare än om du gör det. Då vi just nu spelar på sci fi tema lägger vi inte lika tunga krav på oss själva som när vi gör då vi spelar Vampire och dylikt. Så det blir en mjukstart för dig som skulle annars se detta som en utmaning för dig själv.

Alternativt kan vi tänka oss en kvinnlig samt manlig spelare men inga löften ges då vi vill inte göra gruppen för stor heller.

Vi är en blandning av rollspelare och lajvare. Således sätter vi höga krav på skådespel och agerande under våra möten, utan att försaka den lättsama komik, nördighet och allt som hör till den klassiska rollspelsatmosfären. För att hålla på persorneras integritet kommer jag inte nämna några namn.

Jag som SL...

Har spelat rollspel sedan 1990. Det startade med Drakar och Demoner såklart, D&D och AD&D såklart. Men sedan lockade andra genrer, som Kult, Chock, Mutant, Call of Cthulu. Sedan vart det många år av World of Darkness setting i form av Vampire, Werewolf, Vampire Dark Ages och Changeling, en snutta Wraith och Mage. Med detta kom ett intresse av mer storytelling baserat rollspel med skådespel, scen uppbyggnad med musik som instrument och agerande i fokus. Det är detta som präglar spelstilen idag.
Men som allt annat kom den tid då man återvända till Fantasy och med det Eon. Jag spenderade mycket tid med detta spel och var även med och bidrog med texter, speltestade och var involverad i skapandet av denna värld på mitt lilla vis under ledning av vår SL på den tiden. Därefter tog vändningen mot SCI Fi och Legend of the Five rings (asiatisk värld med samurajer, magi och intrigerande). Jag har även erfarenhet av lajv och brädspel.

Gruppen har tillsammans spelat vampire the masquerade, Legend of the Five Rings och warhammer mfl.
Idag spelar vi Edge of the Empires och för er som inte vet, är Fantasy Flights Games serie av rollspel baserat på Star Wars världen, med fokus på den undre värld som tagit form under den vackra polerade ytan. För en tydligare bild besök http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite.asp?eidm=232 eller http://www.lucasarts.com/games/1313/.

Vilka är vi?

Vi har en tjej som varit aktiv i Sverok samt varit väldigt aktiv inom lajv sammanhang. Faktum är att hennes roller vunnit sig stor cred och respekt i de sammanhang hon rört sig. Hon sätter karaktärspel och rolltolkning i fokus och agerar därefter och kräver detsamma av sin omgivning. En ambitiös och fokuserad spelare som även bjuder mycket på sig själv.

Kille 1.

Positiv livsfilosof och kampsport utövare och tränare. Spelat blandat med rollspel och gillar utmana sig själv i olika roller för stimulera och utveckla olika egenskaper och möta olika prövningar både socialt och mentalt. Väldigt social och omtänksam. Rollspelat mest och har tagit acting och roleplaying till sitt hjärta. Alla spel är roliga men Eon håller han kärt om hjärtat över allt annat!

Kille 2

Positiv och energisk spelare med mycket komisk skämtsamhet och bjuder på sig själv. Gillar kampsport, hockey och ja fysiskt aktivet. En fokuserad spelare som är problem lösare och vidtar den där försiktighets åtgärden snarare än att springa in blind. Fan av ME1 och 2. Har enbart rollspelat men tittar nyfiket över lajv möjligheter.

Kille 3

Mannen som har svar på det mesta och vitsar förberedda. En dialogen man i form av mental utmaning. Agerar och spelar rollerna som breddar gruppen och älskar att utmana sina medspelare till att utmana sig själva, tänka till en extra gång. Rollspelare som håller högt i tak med en skämtsam natur.

I din ansökan ser vi gärna att du beskriver dig själv och erfarenhet av rollspel/lajv. Vi har inga krav på att man är erfaren eller inte då vi ser att man får chansen att växa med oss. Vi vill dock veta så att vi möter dig som spelare utifrån din förutsättningar!

Skicka ansökan i PM helst!

Vi hoppas på att du väljer att träffa oss/mig för att få en bättre känsla och bild varandra.
Vänligen
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag önskar er all lycka till! Tyvärr har jag nog inte några tjejer att slänga i er väg ...

Men jag kan tipsa om att du kanske bör lägga till två saker i ansökan. Dels vart ni spelar. Stockholm är inget litet område, ens om man begränsar sig till kommunen. Samt när och hur ofta, det påverkar givetvis också vilka som har möjligheter att vara med.
 

Zishan

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
58
Location
El Stockholmo
Sant!

Tack för tipsen, är så van att mina rollspelare åker från olika delar av Stockholm för att lira så tog det lite för givet.

Vi spelar ju i innerstaden idag, Lilla Esset för att vara mer specifik.

Hur ofta är så ofta som det går att få ihop, vilket blir allt från en gång i veckan till en gång i månaden. Överslaget över ett år tillbaka har vi fått ihop 27 spelmöten så snitt på en gång varannan vecka.

Ni som har applyat än så länge tack för Era ansökningar!
 
Top