Nekromanti Rollspelens givna klassiker?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
FreeMarket kommer att komma, världen var bara inte redo när de släppte det och det tycks som att väldigt få ens har testat det. Spelet rockar svettpung om man bara kan acceptera utopin.
Jag kommer för alltid hävda att FreeMarket är en parodi på en utopi och att världen de beskriver i inga osäkra termer är fruktansvärd och att det är bästa sättet att spela det :gremwink:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,778
Location
Stockholm
God45 said:
FreeMarket kommer att komma, världen var bara inte redo när de släppte det och det tycks som att väldigt få ens har testat det. Spelet rockar svettpung om man bara kan acceptera utopin.
Jag kommer för alltid hävda att FreeMarket är en parodi på en utopi och att världen de beskriver i inga osäkra termer är fruktansvärd och att det är bästa sättet att spela det :gremwink:
Du är bara så fördärvad att du inte längre är kapabel att ens föreställa dig en riktig utopi!
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
  • Du slår en d100 för stats
  • Det finns ingen vancian magi
  • Strid är betydligt dödligare<ul style="list-style-type: disc">
 

Kräkla

Veteran
Joined
23 Dec 2009
Messages
137
EDIT: Ville inte ge intrycket av att det är Gygax som uppfann skills bara för att han står som författare av Greyhawk, skall sägas. Men nu talar vi väl mer om spel och produkter än personer, utgår jag ifrån.
Jagville bara säga här att Gygax definivt uppfann procentskills fördet hade inte Schweitzers tjuvklassen :gremlaugh: Dethär kommer intejag ihåg ifall detstod i Playing at the World ellerom det var på hans Jon Petersons blog, mendet är iallafall nämns att i orginalklassen såhade tjuvarna skills somvar som magikerspells ochdom lyckades alltid, mankunde alltså exempelvis "Open Lock" 2 gånger per äventyret och "Remove Trap" engång kanske. (Det verkarockså ha funnits levels på lås och fällor, därför så när tjuven blevbättre så kunde han lära exempelvis Open Lock II medan från början, bara Open Lock I)

Dethär tycker jag påmångasätt verkar som bättre system för att göra tjuven mindre jättedålig men, Gygax tyckte inte det för någon anledning och bytte till procentskills. Såatt just detär gansak så välbelagt att, detär Gygax själv som uppfann.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Kräkla said:
i orginalklassen såhade tjuvarna skills somvar som magikerspells ochdom lyckades alltid, mankunde alltså exempelvis "Open Lock" 2 gånger per äventyret och "Remove Trap" engång kanske. (Det verkarockså ha funnits levels på lås och fällor, därför så när tjuven blevbättre så kunde han lära exempelvis Open Lock II medan från början, bara Open Lock I)
Intressant. Det skulle man kunna utveckla till att ge t ex Fighters förmågan att ett antal gånger per dag, beroende på level, dela ut crittar. Det känns väldigt D&D4 på nåt sätt. Förvånansvärt modernt.

/Anders
 
Top