Nekromanti Rollspelare i Eskilstuna

James Hancock

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
18
Söker efter rollspelare i Eskilstuna. Spelar det mesta (dock mindre av skräck, då det inte är min största favoritgenre).

Kan med tiden också fungera som spelledare (fast jag är just nu lite ringrostig med den sysslan)

Favoriterna är DoD (alla versioner), Western (både 1989 års version och 1998 års version), DnD, Star Wars, Khelataar m.m.

Obs!Spelandet skall vara seriöst, inget snack om gårdagens sport mitt i ett scenario

Ålder är av underordnad betydelse, även om jag själv ser helst att man är myndig eller så (själv är jag nästan 30, blir det i slutet av månaden)

/ James
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Jag bor i o f s inte längre i E-tuna själv (även om jag eventuellt kommer dit på blixtvisit inom kort) men såvitt jag vet finns det två aktiva spelföreningar, nämligen EBB och Betong. Kolla med Sverok angående kontaktytor.

Det kan tilläggas att jag själv varit medlem i EBB, även om jag inte kände medlemmarna sedan tidigare. Jag dök helt enkelt upp på deras årsmöte och passade på att efterlysa spelare till en kampanj. Jag har också haft viss kontakt med diverse medlemmar av Betong, vilka gav ut fansinet Milou på den tiden. Jag vågar nog rekommendera båda föreningarna med hänvisning till alla trevliga rollspelare jag träffat i Eskilstuna.

/Pauli Paananen, aka Baldyr
 

Jim

Veteran
Joined
21 Sep 2002
Messages
1
Också bosatt i Eskilstuna. Var mkt aktiv rollspelare för knappt 10 år sedan men har haft ett längre uppehåll...

Främst intresserade av äldre versionen av DoD (På den tiden världen hette Ereb Altor). Har bland annat ett antal äventyr/kampanjer klara.

Är också närmare 30 än 20...
 
Top