Nekromanti Rollspelare flyttar till Jönköping

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,788
Location
Göteborg
Hej, Jag heter Simon och är rollspelare.
Alla: Hej, Simon!

Har hört att Jönköping är en riktig rollspelarstad... Jag flyttar dit den 21 Augusti för att gå collegelinjen på SVF. Jag skulle gärna vilja ha några att spela med i ett halvår (sen sticker jag ju till USA).
Jag har spelat Eon, Neotech, Stjärnornas krig (det riktigt gamla), DoD (typ alla versioner), Shadowrun och Dragonfist. För åratal sedan spelade jag lite Mutant rymd men minns inget av det...
Jag är 18 år och har spelat sen jag var typ 12, från och till. Har varit SL en hel del också.
Ägare till Shadowrun 3rd Ed. Men Man & Machine, Magic in the Shadows och SL-skärm + Critters. Har också Adepts Handybook, SR Comp. och Seattle Soucebook i pdf. Äger också en Gemini-grundbok, men har faktiskt aldrig spelat spelet.
Åh, visst ja. Jag jobbar även på ett eget rollspel som går under projektnamnet Genesis, som antagligen kommer att vara spelbart när jag flyttar. Tänk Final Fantasy VII och X möter wuxia-filmer...
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Hej Simon.Det stämmer att det finns en heldel rollspelare i Jönköpingområdet. Om jag var du skulle jag vandra iväg till GoB´s lokaler på Tändsticksområdet/Kulturhuset. Där kan du säkert hitta några männsikor att spela med.
 
Top