Nekromanti Rollspelare för världsfrånvända för Israeliska arm

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Passar mig utmärkt, jag vill inte att de som är med i deras armé ska spela Generica (inte bara det, jag förbjuder det uttryckligen)
Jag tror att du just nu är farligt nära diskriminering lille vän... Tänk om du får en anmälan ifrån någon israelitisk general, som kommer där med 40 tanks, 20 attackplan, 10 attackhelikoptrar, och frågar om det hela verkligen inte var ett litet missförstånd...?
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Re: Rollspelare för världsfrånvända för Israeliska

vill jag bara påpeka att ovanstående citat knappast är applicerbart på israeliska armén
För det första, så var det ett mer allmänt uttryckt från min sida. Jag menade inte att om man får en uppgift av ett högre befäl, hur dum den än må vara, ska ska man utföra den till punkt och pricka utan att själv tänka igenom den för att se vilka brister som finns och hur de skulle kunna åtgärdas.

Och för det andra, så vet jag inte ett smack om vad den israeliska armén har för doktrin, men den bild du ger kan jag föreställa mig stämmer.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Jag tror att du just nu är farligt nära diskriminering lille vän...
Jo, jag vet, det är därför jag varit väldigt noga med att koppla det till nationalitet och beteende, inte till ras (och naturligtvis också för att jag ser problemet kopplat till nationalitet och beteende, inte till ras).

Tänk om du får en anmälan ifrån någon israelitisk general, som kommer där med 40 tanks, 20 attackplan, 10 attackhelikoptrar, och frågar om det hela verkligen inte var ett litet missförstånd...?
Let them come. Det ligger ingen skam i att gå ner i en bra fight.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Rollspelare för världsfrånvända för Israeliska

"De var omringade av en ring korpraler med piskor, män som skulle hindra att rekryterna rymde innan de hunnit lastas upp på tåget."

Det där är ett sådant tillfälle då man inte vill ha rollspelare i armén. Alla vet ju att piskor gör skitmesiga 1d3 i skada, så man bör fixa att ta sig från de där korpralerna. De flesta har antagligen inte ens brytt sig om att ta Exotic Weapon Proficiency, så de har -4 på att träffa.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,924
Location
Port Kad, The Rim
Re: Rollspelare för världsfrånvända för Israeliska

Det där är ett sådant tillfälle då man inte vill ha rollspelare i armén. Alla vet ju att piskor gör skitmesiga 1d3 i skada, så man bör fixa att ta sig från de där korpralerna. De flesta har antagligen inte ens brytt sig om att ta Exotic Weapon Proficiency, så de har -4 på att träffa.
Men den som träffas kan bli "entangled". Åhh, förlåt, jag har spelat för mycket RQ. :gremcool:
 
Top