Nekromanti Rollspelande i Tiban

Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
OK, jag plannerar ett äventur i Tiban 'Världens vackraste stad'....
Och jag funderar på vad mina stackars spelare kan möta där. Alltså, vilka raser kan vandra omkring i Tiban 'ostört'?
Vanarer och Tiarker har jag redan. Dvärgar och alver är ju direkt uteslutna, Kragg och Eyren mycket tveksamma.....
Annars vet jag inte.

Jo, och självklart så ska man besöka Khakaziblomman
/images/icons/devil.gif
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
huvudsaken är hursomhelst att du skriver ner äventyret och skickar in det till vilken eon-sida som helst.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Kragg och Eyren och grejer

Dvärgar och alver är ju direkt uteslutna

Japp! Så tillvida det inte finns någon Henéa som tagits slav från djungeln.


Kragg och Eyren mycket tveksamma.....
Chansen att en Kragg eller en Eyren är i Tiban är obefintlig.
Faktum är att chansen är större att ett regemente av dvärgar, rakar sig själva, åker båt till Tiban för att slå ihjäl Tiraker samtidigt som Aboraten av Tibara besöker horhus. /images/icons/grin.gif

Vadan denna extrema och vulgära liknelse ?
Jo, det ska jag förklara.

Kragg och Eyren är barbarer. Att vara barbar innebär att man flyttar omkring i sitt egna lilla land och tar hand om djur mestadels. Odlar en lite mark, jagar och försöker överleva. Det är barbarernas vardag i ett nötskal. Alltså så är resor bortom byn och hemlander i stort uteslutna, om det så sker så är det för att handla med någon avlägsen by. Kanske för att man behöver någon tjänst eller utrustning som man inte kan förse sig själv med.
Några längre resor är inte att tänka på, först och främst för att klanen behöver allt manskap som finns att tillgå.

För det andra. Kragg och Eyren träffas bara 4 gånger per år. Är man borta en längre tid så missar man dessa tillfällen, och det vill man för hela livet inte göra !


Tänk dig nu att man ska resa ner från sitt berg, ned till Jarla, över Norra ashaslätten, över Järnforsen, över södra ashaslätten, in i Soldarn, undvika inbördeskriget för att sedan åka båt (vilket är helt främmande) till en djungel.
Där så ska han vara i en stad som inte alls är lika stor eller lika avancerad som andra städer han passerat, och därtill så bor det tiraker där.
Kragg och Eyren tycker inte särskillt mycket om Tiraker så som dom ända dom har stött på är Frakk.
Sedan så är det problemet att INTE bli tillfångatagen som slav när man väl kommer dit(haja hur mycket pengar man får för en kraggslav /images/icons/wink.gif ).

Mer om Kraggissar och muskelflickar
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Varken dvärgar eller alver är egentligen direkt uteslutna då det kan mycket väl dyka upp en kosmopolitisk aspackad Zolod (packad efter båtresan då) då och då eller en ovanligt pragmatisk Pyar som håller hårt på att Ändamålen helgar medlen. Sen finns där ju den där lilla chansen att en Kragg eller Eyren i form av en legosoldat dyker upp (eller som slav men Fat chance). Kort sagt det är ett rollspel, allt är möjligt så länge SL säger att det är så.

Skäggmisslan
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Du kanske skulle lägga in lite giriga cirefalier i Tiban? Dom måste väl ta sig dit någongång för handelns skull, även om de skulle råka hata tiraker så är ändå pengar mer lockande.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Ang. Alver o Dvärgar på Takallorr

Jag har bestämt mig för att göra så här:

I Tiban accepteras alver och dvärgar utan storbråk, fast de kan ju få en och annan kall blick på sig. På resten av Takkalorr kan det bli problem, STORA håriga problem =).
 

Skäggmisslan

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
67
Location
Billinge
Re: Ang. Alver o Dvärgar på Takallorr

Både dvärgar och Thism alver (vilka för sin del alldrig skulle sätta sin fot ens i närheten av en tirak) skulle även förutom risken att bli slagen till en mör liten biff och sen matad till krokodilerna kokta i mintsås skulle även riskera att bli förvandlade till en hoper pilar med tillhörande blodig mosad sönderstucken kropp ( kommer med eller utan skägg ) då de utan tvekan skulle springa på heneá eller troll eller dryader eller sump monster eller whatever (åtminstone med min SL).

Skäggmisslan

"Om det enda här i livet är ett faktum som är absolut säkert, så kommer det att skita sig"/images/icons/smile.gif
 
Top