Haha!!! Det har du ju rätt i förståss!!! Hörde förresten att den var nån gubbe i Texas som skulle göra en egen stat för rika vapengalningar. Där skulle alla ha tillgång till en privat sjutbana och det skulle vara tillåtet att gå omkring med vapen på gatorna... Ni kanske skulle passa in där
Jag har hört att pansarofficeren Christer Henriksson (IIRC) använde liknande metoder på P4 under 1980-talet. (Sagde Henriksson var en regelbunden gäst på Gothcon dåförtiden och höll någon gång kring 1982 ett föredrag om hur han använde tabletop i utbildningen i beslutsfattande).
GURPS innehåller flera böcker som handlar om strid och orperationer i nutidsmiljö. Kolla på SJ Gameswww.sjgames.com
Det finns andra sätt att göra det på. Jag diskuterade det med officerarna på SWEDINT/Ing1 när jag jobbade där för tio år sedan. Om du vill gå in på detta i detalj, kontakta mig.
Wiie! Häftig idé må jag säga.! Kör på! =) Så, det blir typ som CoC reglerna? lite enklare kanske, men det bygger ju i sånafall på % räkning också. Nåväl, må väl! (det rimmade ju )
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.