Nekromanti Rollspel på Roll20

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
https://app.roll20.net/

Vilka kör detta? Jag har precis börjat spela som av en slump (ni vet, första fadäsen där man råkar sitta i BH enbart utan att fatta att camen gått igång, har redan drabbat en och man känner sig nu lite luttrad). Har två grupper jag kör med och vi spelar ett spel som heter Stars without numbers. Inte ett rollspel som jag automatiskt skulle tycka var fantastiskt av något skäl på grund av att man rullar fram sin karaktär och bara får välja yrke och sånt. Men hamnade i grupper vars spelare är trevliga och roliga. Så nu kör jag plötsligt med folk från hela Europa.

Men aja, jag tänkte höra om era tankar om den här sidan. Själv blir jag lite nyfiken på om jag inte ska prova att vara SL för någon vampire-grej med God45's superenkla online-system. Och God45, du kommer naturligtvis läsa detta så om du kunde skicka mig relevant info om ditt system vore det amazingly welcome. :)
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag tycker det är ett mycket bra verktyg för att spela övernätet kräver ibland lite mer förarbete att leta bilder och miniatyrer men överlag en bra tjänst.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag gillar det verkligen, har varit medlem sedan 01/16/13 och har ca 900 timmar speltid. Det är snabbt och enkelt om man vill men då jag gillar att fnula saker så kan man fixa egna script och karaktärsblad. Men det är en bra service som är lätt att använda!
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Jag registrerade mig där vid något tillfälle. Men möjligheten att skapa egna rollformulär kräver tydligen "Mentor"-nivån, dvs $10/månaden. Så jag skaffade mig en Fantasy Ground-licens istället. Men jag ser fortfarande Roll20 som ett alternativ när/om jag kommer igång att spelleda något över nätet.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n90869 said:
Jag registrerade mig där vid något tillfälle. Men möjligheten att skapa egna rollformulär kräver tydligen "Mentor"-nivån, dvs $10/månaden. Så jag skaffade mig en Fantasy Ground-licens istället. Men jag ser fortfarande Roll20 som ett alternativ när/om jag kommer igång att spelleda något över nätet.
Ja för att skapa egna karaktärsblad eller för API krävs Mentor nivån. Men alla community skapade som finns på deras github så behöver man inte vara subscriber alls. Sen kräver inte Fantasy grounds att alla spelarna köper det?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Spider Jerusalem;n90874 said:
Sen kräver inte Fantasy grounds att alla spelarna köper det?
Inte om spelledaren är galen nog att köpa Ultimate licensen (som jag...), då räcker det att spelarna har gratisversionen.

FG har en "quick and dirty"-metod att skapa rollformulär, men vill man skapa något snyggt och som har logik kopplat till sig kräver det en del kunskaper (men där har jag uppfattat att Roll20 har samma problem).
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n90876 said:
Inte om spelledaren är galen nog att köpa Ultimate licensen (som jag...), då räcker det att spelarna har gratisversionen.

FG har en "quick and dirty"-metod att skapa rollformulär, men vill man skapa något snyggt och som har logik kopplat till sig kräver det en del kunskaper (men där har jag uppfattat att Roll20 har samma problem).
Fast då kostar det lika mycket som Roll20's Mentor... Plus att man måste installera ett separat program istället för en sida.
Roll20 använder sig av HTML och CSS för att skapa logik så använder man attribut och de sätter man via namnet på elementet och sedan value för att assigna ett väde. Det är mycket lätt om man kan HTML och CSS.Samt så finns det massor med skapade karaktärsblad redan.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Beror på hur länge man tänker köra Roll20. Ultimate kostar $149, så planerar man på att köra Mentor mer än 15 månader, eller supporter mer än 30 månader (men då handlar det om de börjar ta betalt för uppgraderingar, vilket de hittills inte gjort), blir det billigare att köpa en Ultimate. Möjligheten att hyra FG är rätt nytt vad jag vet.

Sedan har FG och Roll20 olika styrkor och svagheter, så vilket som är bäst är en smaksak.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Lupus Maximus;n90878 said:
Beror på hur länge man tänker köra Roll20. Ultimate kostar $149, så planerar man på att köra Mentor mer än 15 månader, eller supporter mer än 30 månader (men då handlar det om de börjar ta betalt för uppgraderingar, vilket de hittills inte gjort), blir det billigare att köpa en Ultimate. Möjligheten att hyra FG är rätt nytt vad jag vet.

Sedan har FG och Roll20 olika styrkor och svagheter, så vilket som är bäst är en smaksak.
Sant sant. Jag har FG men jag är inte ett större fan av det.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Hm... Borde funka att gå upp till Mentor på Roll20 i en månad, skapa ett rollformulär som är tillgängligt för andra, och sedan sänka sitt abonnemang så man är "en av de andra"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Jag gräver upp mitt system :) Och finns det en plats i spelet är jag intresserad.
 
Top