Nekromanti Rollspel på bibliotek? JAAAAA!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
För dom som inte läser Drakar och Demoner-forumet..

På Drakar och Demoner-forumet kom den otroligt kloke Jonix på idéen med rollspel på bibliotek.. En fantastisk idé med många möjligheter! Gå dit och kolla min post..


<A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...368&page=0&view=expanded&sb=5&vc=1#Post84368" target="_new">http://forum.rollspel.nu/showthread...w=expanded&sb=5&vc=1#Post84368</A> /RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
De Övergivnas Armé...

...försökte jag låna från mitt lokala bibliotek för övrigt. Efter en halvtimmes letande, samtalande med vresiga bibliotekarier och lock och pock visade det sig dock att någon hade stulit boken... :D

/Gollum - vars skolvecka tog slut idag

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Muahahahaha! [NT]

Arvidos Den Ondskefulla Inläggsjagaren!



/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Snodd?!

Det är ju inte bra. Defenitivt sedelöst! Fast faktum att de hade den visar att vi inte är helt originella med vår ide( eller snarare sagt: jonix ide!)
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Aha!

du är bara ute efter att gå upp i rang! (Och inte alls efter att stärka hobbyn ROLLSPEL) Nu har jag kommit på dig din lymmel! (Garvar)
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Det hade ju vart skit bra om man kunnat låna böcker, men lite knepigt med regler och sånt........
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Aha!

samtalande med vresiga bibliotekarier

Jag är tydligen inte den enda som har problem med vresiga biblotekarier. Jag tror vresighet är ett krav enligt deras anställningsavtal.

/Per
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
*hehe*

Mycket möjligt...

...vilket alltså betyder att den trevliga tanten på ett annat av Borlänges bibliotek alltså måste vara anställd innan de kriterierna kom... vilket i sådana fall måste betyda att hon är äldre än biblioteksväsendet... *blir ganska rädd men förstår varför hon känner till Tolkiens värld så bra eftersom hon måste ha levat när den var verklighet)

:)

/Gollum - gillar smileysar

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Vresiga biblotekarier ?!?

Äh. Biblotekarierna på mitt lokala bilbiotek är bara goa och runda.
Bara påpekar.

-Mvh Morgoth (men sluta glo på mig då)

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

Kirim

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
43
Location
Gislaved
Jag tycker också att man skulle låna ut rollspel på biblioteket fast det skulle då vara äventyr och sånt för om man lånade grundreglerna skulle det bli för jobbigt att lära sig alla reglerna på en gång.

Man behöver inte kunna alla regler,
bara följa dom.
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: Vresiga biblotekarier ?!?

Det är för att de döljer Sanningen för dig. Slå upp dina ögon, slå dig fri från dina bojor och inse att den där rundheten i själva verket är gömda tortyrredskap!

/Gollum - övertygad

Dagen D närmar sig. AW4.01.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Vresiga biblotekarier ?!?

Eftersom ni är rollspelare borde ni genomskådat biblotekarierna vid det här laget. De döljar alla på mörka hemligheter djupt inne i sitt biblotek och är halvt vansinnga efter ha förläst sig i Chutulu myten.

/Per
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Aha! [OT]

<EM>Jag tror vresighet är ett krav enligt deras anställningsavtal.</EM>
Säg det till <B>Nightowl</B>. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som kanske skulle gå och lägga sig
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Vresiga biblotekarier ?!?

<I>De döljar alla på mörka hemligheter djupt inne i sitt biblotek och är halvt vansinnga efter ha förläst sig i Chutulu myten.</I>

Då vet vi hur det gick till när Nightowl började på sitt nya jobb i Arvidsjaur...
"Här har vi barnböckerna, skönlitteraturen är där i hörnet och i hyllorna därborta har vi faktaavdelningen."
"Aha, och var är de förbjudna luntorna med onämnbara blasfemiska skrifter av galna författare som alla gick lika fruktansvärda som oförklarliga öden till mötes?"
"De är bakom dörren därborta; Barbro har nyckeln."

--
Åke
 
Joined
15 Mar 2001
Messages
158
Location
Örebro
Re: Vresiga biblotekarier ?!?

Bibliotikarierna på stadsbiblioteken är alltid väldigt hjälpsamma medans bibliotikarierna på skolbiblioteken verkar vara anställda av satan himself. Speciellt på Stockholms universitet.

Jag hoppas att ni hör mig, era ¤")%!!!!!

[color:red]The meek shall inherit the earth, but the brute shall be masters of the universe</font color=red>
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
Finns redan.... kolla bara mot en riksbas för sökning med alla universitets bibliotek..... som Carolina o.s.v.

And
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaså?

Vaaaaaaaad då? Berätta Morgoth!


/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif
 
Top