Nekromanti Rollspel online

Heaven

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
2
Location
Sthlm
Är en tjej på 28 år som har spelat rollspel online på engelska i ett antal år. Har aldrig spelat i R/L, detta skulle jag vilja testa någon gång, men det är inte därför jag skriver ;-).

Jag undrar nu om det finns någon sajt eller liknande där rollspel spelas online...på svenska... har insett att engelskan gör mig ganska begränsad i mitt spelande... och frustrerad då jag inte kan uttrycka det jag vill...

Om det inte finns någon sådan plats, finns det då någon eller några som skulle vara intresserade att spela på svenska? Jag har fått tillåtelse att starta upp en svensk hub på en amerikansk RPG sajt...

så om det finns intresse, hör gärna av er till mig med idéer, frågor...förslag... allt...

Heaven
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, en start kan ju vara att kolla på Syskonskapet. De har ju lite onlinespel.. Är det nått sådant du söker ?

Välkommen hit till det här forumet, föresten.. :gremlaugh:

/ Johan K, lite lätt småslö...
 

Heaven

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
2
Location
Sthlm
Tja Johan... jaa...*tveksam* det är något i den stilen jag söker... inte riktigt dock... ska ge det en ärlig chans iaf... ;-)~ / Heaven
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Syskonskapet är underbart men för stunden nere på grund av tekniska problem. Det är betydligt mer seriöst än man kan få utryck av på hemsidan. Jag förnekar inte att det finns kassa sopelare där men det finns fullkomligt lysande och underbara också.

Just nu (och för det mesta annars också) bedrivs det en del spel över msn och icq m.m. i väntan på att hemsidan kommer upp men vill du ha konttakt med folk kan du pm'a mig och vill du få koll på vad för nivå det är på spelet kan du kolla en av utkastara och en väldigt trevliga och bra spelaren Stillme's hemsida under Syskonskapet för lite sparade loggar på spel och en förklaring och under Sys. Karr. Roller för lite mer info.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Jag söker spelare till en PBF (play-by-forum) Champions-kampanj. Vi spelar på svenska, och regelkunskaper är inte nödvändiga. Skicka ett PM om det låter intressant.

/Henrik
 

Strahd

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
44
Det finns ett program skapat för att spela rollspel online, OpenRPG, deras site och programmet är iofs på engelska, men det går alltid att skapa en spelargrupp med spelare som kan spela på svenska.

Det som behövs är bara att hitta några personer som är intreserade och som vill spela samma spel.
 

Tribble

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
45
Om man är intresserad av att spela Mutant UA så finns det 4 aktiva äventyr igång på www.rpol.net under Post Holocaust. Ska förmodligen dra igång ett EON-äventyr också om någon vecka. Det ligger i så fall under Fantasy.
 
Top